Klacht: vertraging vlucht van minstens 8 uur

op 02 augustus 2017 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Op 8/17 had de vlucht CAI 040 van Corendon Airlines Eindhoven Antalya een vertraging van 8 uur. En we waren reeds 3 uur op voorhand aanwezig voor de check in. Dat maakt 11 uur. En dit werd niet op voorhand meegedeeld zodat de reizigers netjes 11 uur mochten wachten op de luchthaven. En met 11 uur is de kous niet opgelost want het is voorlopig 11 uur dat we moeten wachten. Straks kan het oplopen tot 15 uur of meer want we zien telkens dat de vertrektijd met 4 uur wordt uitgesteld. En tijdens het schrijven van deze klacht waren we nog niet opgestapt in de vliegtuig.

Spoorwegmaatschappijen betalen miljoenen euros aan klanten o.w.v. vertragingen. Gelijkaardige vergoeding zou betaald moeten worden door vliegtuigondernemingen. Spoorwegondernemingen betalen deze vergoedingen wanneer het gaat om minstens 20 tal vertragingen van telkens minstens 15 minuten. Maar hier zou de overheid ook een grens kunnen leggen van: Vanaf 8 uur vertraging die niet 12 uur vóór oorspronkelijke vertrekuur wordt meegedeeld, moet het bedrijf 30% van de vluchtprijs (met minimum van 50 euro ) vergoeding betalen. Nu is het een simpele excuus door de bemanning van de vlucht en de ellende is vergoed.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door s1a9rah