Klacht: Vertraging en Annuleren

op 30 november 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

beste,
Ik heet Idris Ali. ik wil u informeren naar de doorlopende vertragingen en vaak het annuleren van de buslijn 44 (Tiel Wageningen via Maurik/ Wageningen Tiel via Maurilk). Gisteren moest ik vanaf 17:35 tot 18:30 bij de bushalte Veemark in Tiel wachten. Toen belde ik naar Klantenservice Arriva. De medewerker zei dat zij niks kon doen voor de vertraging. Dit was niet de enige keer dat dit gebeurd is maar dit gebeurt vaker. Ik heb ook weleens een klacht ingediend maar er is niks veranderd. Ik en Veel mensen die in de bus44 nemen, vinden dit heel erg vervelend. We moeten vaak twee uur op de bus wachten. Het is winter en het is heel koud. Er zijn ook kinderen die ook moeten wachten vwnwege de vertraging van de Bus44.
Ik wil graag geld terug of dat er taxi besteld wordt door Arriva.

met vriendelijke groet,

Idris Ali

Als er vertraging of het annuleren van de Bus44 is, moet er andere bus uitgevoerd worden, vertrekt een bus elke 30 minuten of moet geld terug betaald worden

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 30 november 2016 om 22:43 geantwoord

Hoi Idris_Ali,

Spijtig om te lezen dat lijn 44 vaak vertraging heeft. Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt.

Als het druk is op de weg, met name in de spits, bij werkzaamheden en bij slecht weer, zijn ook onze chauffeurs afhankelijk van overig verkeer. Door drukte op de weg kan er helaas vertraging ontstaan. Vertrektijden zijn bij benadering. Met name tijdens drukke perioden is het voor een chauffeur erg lastig om exact volgens dienstregeling te rijden. Uiteraard proberen we dit wel zoveel mogelijk!

Aangezien je in je bericht vraagt om compensatie geef ik je het advies om een klacht in te dienen via het contactformulier op onze website http://bit.ly/2fND43y. Langs deze weg kunnen en mogen wij niks aangeven over compensatie of restitutie.

Excuses voor het ervaren ongemak die je de laatste tijd hebt gehad door vertragingen.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Idris_Ali