Klacht: Vertraging CAI 022 d.d. 21-07-2012

op 15 juli 2012 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Betreft: reservation-no: 1801938

Geachte heer,mevrouw,

Hierbij bericht ik u als volgt.

Ik ben intens verdrietig en zeer teleurgesteld.

Ik ben een alleenstaande moeder met twee kinderen. Drie(!)jaar lang heb ik gespaard om eindelijk met vakantie te kunnen gaan met mijn twee zoons. Om maar niet te spreken over de zware jaren die ik achter de rug heb zijnde: scheiding, het overlijden van mijn vader en mijn moeder die door een ernstige ziekte getroffen werd.

De reissom die ik heb moeten betalen voor deze reis incl. 11 dagen in het Hotel Kemer Resort bedraagt euro 3.717,00. Aangezien ik deze boeking al in maart 2012 heb gedaan, kreeg ik een vroegboekkorting van euro 668,57. Deze korting wordt geheel teniet gedaan, aangezien Corendon geen enkele rekening houdt met de vertrek- en aankomsttijden van Amsterdam naar Antalya en vice versa, aangezien de vertrektijden en aankomsttijden als volgt zijn:

HEEN:
Vertrek 21 juli 2012 Amsterdam 22:00 uur CAI 022
Aankomst 22 juli 2012 Antalya 02:55 uur

TERUG:
Vertrek 31 juli 2012 Antalya 06:15 uur FHY 792
Aankomst 31 juli 2012 Amsterdam 09:15 uur

Hieruit kunt u opmaken dat ik 11 dagen vakantie heb geboekt
waarvan er maar 9 dagen optimaal gebruikt worden. De derving die hieruit voortvloeit is gelijk aan mijn vroegboekkorting.

Ik heb er begrip voor indien een heenvlucht vroeg ingepland wordt (met andere woorden dat je vroeg op je bestemming arriveerd) en je terugvlucht ook vroeg ingepland staat. Maar ik heb geen begrip voor het feit, dat ik op mijn vertrekdag pas de volgende dag arriveer (1 dag verlies)op mijn bestemming en wederom op mijn vertrekdag ’s nachts moet vertrekken (wederom 1 dag verlies).

Tevens wil ik jullie hierbij aanspreken op de marketinglogans van Corendon:

1. “ALTIJD VOORDELIG OP VAKANTIE”
2. “ONS MOTTO BLIJFT:WAAROM MEER BETALEN ALS HET VOORDELIGER KAN”
3. “MET HET GELD DAT U BESPAART KUNT U TENMINSTE IETS KOPEN WAT U ECHT WILT”.

U zult moeten begrijpen, dat gezien het bovenstaande,er voor mij geen enkel voordeel te behalen is, alleen maar nadeel.

Mijn plezier om met mijn twee kinderen zaterdag 21 juli a.s. met vakantie te gaan is mij geheel ontnomen.

Ik verneem gaarne zo spoedig mogelijk van Corendon, doch vóór woensdag 18 juli a.s. per email hoe Corendon mij tegemoet kan komen in mijn derving, die ik nu lijd.

Mocht ik vóór voornoemde datum geen reactie van u ontvangen, dan ben ik genoodzaakt deze klacht neer te leggen bij de Reclame Code Commissie met als omschrijving: MISLEIDENDE RECLAME.

Gaarne vernemende.

Hoogachtend,

Mevrouw K.M. Woustra
Groenewoudseweg 1-A
3045 BB Cothen
Nederland
mobiel: 06-22236745
Email: kathinkawoustra@hotmail.com

Compensatie zoals vermeld in de europese wetgeving.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Corendon in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Corendon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Corendon

Heeft op 25 september 2012 om 15:54 geantwoord

Geachte heer / mevrouw,

Er is inmiddels een inhoudelijke reactie naar u verstuurd.

Corendon Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door kathinkawoustra