Klacht: vertraging

op 21 januari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Vrijdag 17-1-2014, reisde ik met een vriendin van station Schiphol naar station Appingedam. Zowel in Zwolle als in Assen hadden we vertraging omdat de machinist ‘zoek’ was. Het gevolg was dat we de aansluiting naar Delfzijl niet hebben gehaald, ondanks het feit dat we ons hebben gehaast reed de trein voor onze neus weg. De reactie van de conductrice was, dat we het bij haar hadden hadden moeten melden, dan had ze iets kunnen regelen. Het was volgens mij klantvriendelijker geweest als zij even had geïnformeerd of er reizigers waren die een overstap moesten maken , zodat ze actie had kunnen ondernemen, het ging tenslotte maar om een paar minuten. Van een andere N.S. medewerker hoorden we dat er geen overleg is omdat de trein naar Delfzijl van een andere maatschappij is. Hoezo samenwerking…. Bij calamiteiten zult u mij niet horen klagen, maar in dit geval voel ik mij als reiziger met al jaren een abonnement bij de N.S niet serieus genomen.

Voor mij is het al goed als ik serieus genomen wordt en niet met een smoes , die een gevolg is van een verkeerde planning wat betreft de machinist, wordt afgescheept.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 22 januari 2014 om 08:35 geantwoord

Helaas waren er op 17 januari 2014 een aantal storingen. Het materieel en het personeel moet dan opnieuw georganiseerd worden. Het kan dan voorkomen dat ons treinpersoneel van bepaalde treinen "vast" staat op de storingstrajecten. Mogelijk is, vanwege de vertraging, de regeling Geld Terug Bij Vertraging op het NS traject van toepassing. Melding en verzoek geregistreerd en daarmee doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling.

Alle klachten die gemeld zijn door ansjer