Klacht: Vertragen en uitval treinen

op 21 maart 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vorige week heb ik na lang aarzelen, omdat ik op beterschap rekende, een klacht ingediend met betrekking tot het vervoer op de Maaslijn Roermond-Nijmegen (opstapplaats Boxmeer).
De klacht is verwerkt en kort daarop heb ik het volgende antwoord ontvangen:
Er zijn sinds afgelopen maandag een aantal maatregelen genomen die de problemen op dit traject zouden moeten tackelen. Helaas hadden we echter ook deze week nog een aantal keren te maken met defect materieel waardoor treinuitval ontstond. Met de genomen maatregelen zouden de door jou geschetste problemen nu snel tot het verleden moeten behoren. Hopelijk merk je snel verbetering!

Vandaag was het wederom mis op het vernoemde traject. De trein van 7.15 uur viel uit en tot overmaat van ramp verscheen er om 7.30 uur één treinstel (normaliter tenminste 2). Dit leidde ertoe dat de reizigers uit de trein van 7.15 uur aan die van 7.30 uur moesten worden “toegevoegd”. U kunt zich wellicht voorstellen dat dit in de spits een zeer onwenselijk situatie is, temeer omdat de reizigers uit Cuyk en Mook-Molenhoek ook nog moesten instappen. Dit laatste lukte begrijpelijkerwijs niet omdat er gewoonweg geen plaats meer was, de trein was overvol!
Ik reis nu sinds 2008 op dit traject en de kwaliteit van het vervoer is sionds Arriva dit van Veolia heeft overgenomen van een bedroevend niveau. Wat mij hierin frustreert is dat op geen enkele wijze wordt gecommuniceerd wat de reden is van de problematiek waar wij als reizigers mee geconfronteerd worden, een machinist zou dit bijvoorbeeld kunnen doen.
Los van de slechte kwaliteit moet mij vooral van het hart dat het vervoer onverantwoord en, net als vanochtend, levensgevaarlijk is. Wat gebeurt er met de reizigers die op het balkon en in de gangpaden staan als de machinist onverhoopt een noodstop moet maken? De gevolgen zijn mijns inziens niet te overzien!
Ik realiseer mij dat Keulen en Aken ook niet in één dag gebouwd zijn maar ik spreek mijn vurige wens uit dat Arriva per ommegaande de kwaliteit en veiligheid van het vervoer verbetert, het inschakelen van de politiek zou bij lang voortduren van deze problemen een volgende stap zijn.

Geen vertragingen en inzet van voldoende materiaal met een veilig vervoer van reizigers

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 21 maart 2017 om 10:29 geantwoord

Beste,

Niet leuk om te lezen dat je vanochtend deze onprettige reiservaring hebt gehad. Begrijpelijk dat je daar van baalt. Vanochtend zijn er vanwege een defect treinstel een aantal ritten komen te vervallen, waarvoor excuses! Uiteraard wordt er iedere dag hard gewerkt om een verstoring te voorkomen. Ik heb je klacht intern doorgestuurd naar de betreffende regio zodat het ter evaluatie van de dienstregeling (en de genomen maatregelen) meegenomen kan worden. Nogmaals excuses voor het ervaren ongemak van vanochtend en hopelijk ervaar je in de toekomst verbetering!

Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X.

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Skye
x