Klacht: Verstrekken onjuiste informatie, incasso zonder toestemming, geen klantenservice ect

op 23 december 2012 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Beste Tele2,
Voor de 4e maal zal ik nogmaals mijn klachten aan U voorleggen, middels deze brief, aangezien u niet in staat bent om deze fatsoenlijk af te handelen via de telefoon of email. Voor een bedrijf als Tele2, die de facturen en nieuwsbrieven digitaal opstuurt, is het erg vreemd dat een klacht per post opgestuurd moet worden!
Wij zijn al geruime tijd klant bij Tele2, telefonie en internet. Januari 2012 is er ons een aanbieding gedaan om het contract te verlengen met een jaar, waarbij er dus een bepaalde korting werd aangeboden. Vol vertrouwen hebben wij deze aanbieding aangenomen.
Begin augustus zijn wij verhuisd van Wagnerhof 6 naar Oranjestraat 34 in Terneuzen. In ons nieuwe huis was er in het begin geen telefoonkabel te bekennen, gesproken met Tele2, waarbij er werd aangegeven dat deze in de meterkast zou bevinden. Het werd genoteerd en ik moest terugbellen, mocht ik deze kabel niet vinden. Na lang zoeken eindelijk de kabel gevonden, maar helaas onbruikbaar om überhaupt telefonie uit te krijgen.
Zoals afgesproken heb ik Tele2 gebeld met de mededeling dat op het nieuwe adres ik niet in staat ben om de diensten van Tele2 af te nemen, dus door verhuizing het contract wil stop zetten. In dit telefoongesprek werd aangegeven dat het geen probleem was, er wel een opzegtermijn was en dat het contract per 23-11-2012 werd beëindigd. De retourdoos voor de modem werd opgestuurd en dan zou alles afgerond zijn.
Een week later krijg ik tot mijn verbazing een brief van Tele2, of ik de resterende maanden van het contract nog wil betalen, € 91,-. Zoals u boven heeft gelezen is dit mij nooit verteld en heb ik nooit akkoord gegeven dat de service kan worden afgesloten als ik het contract zou moeten afkopen. Tevens ben ik in de veronderstelling dat ik een contractverlenging had en geen nieuw contract van een jaar, dus 1 maand opzegtermijn is dan van toepassing.
Nav deze brief heb ik Tele2 opgebeld, waarbij een persoon mij heeft verteld dat in het systeem waarin de gesprekken worden weggeschreven er niet over de afkoopkosten van het contract is gesproken, maar wel in het administratiesysteem is aangevinkt. Deze persoon was heel behulpzaam en zou het gaan uitzoeken. Met deze persoon heb ik ook afgesproken dat de vordering bevroren zou worden totdat er uitslag was van het onderzoek. Tevens is aangeven dit ongeveer 5 werkdagen in beslag zou nemen.
En tot mijn verbazing, WEDEROM, word erop 30-11-2012 € 129,53 geïncasseerd door Tele2. Ten eerste is er afgesproken dat de betaling zou worden bevroren en ten tweede heb ik nooit toestemming gegeven om dergelijke rekeningen te mogen incasseren via automatisch incasso. Hier blijkt dan ook dat mij nooit is geïnformeerd wat de uitslag van het onderzoek is.
Nav deze constatering heb ik Tele2 maar eens gebeld, voor op heldering. Het antwoord wat ik kreeg was passend voor mijn waardering voor de klantenservice van Tele2: “Ja meneer, we hebben u gebeld en hierna een sms gestuurd omdat u niet opnam”. Nu heb ik zelf al 15 jaar een mobiele telefoon en weet zeker wel hoe deze werkt. Wat betekent dat ik nooit gebeld ben en nooit een sms heb ontvangen. En als het de strekking is van Tele2 dergelijke klachten/onderzoeken zo te communiceren naar hun klanten, mogen jullie je wel eens achter je oren krabben! Informatie voorziening in jullie voordeel krijg je via alle mogelijke kanalen aangeleverd/opgedrongen.
Vandaag 20-12-2012 wederom gebeld met de vraag wat de beste manier is om gehoord te worden, dus waar je je klacht kan neerleggen en ook nog fatsoenlijk antwoord kan verwachten. Tijdens dit gesprek is mij ook duidelijk geworden dat een vordering helemaal niet bevroren kan worden, de 2x dat mij onjuiste informatie word verstrekt.

Klacht/Conclusie:
– Verstrekken van onjuiste informatie betreffende opzeggen van contract, dus achterhouden van extra betalingen betreffende afkoop;
– Onderzoek instellen nav mijn klacht, telefonisch toegegeven waar de oorzaak ligt, en de uitkomst van het onderzoek niet met mij communiceren;
– Voor de 2x verstrekken van de onjuiste informatie betreffende het bevriezen van de vordering;
– Het gehele bedrag zonder vooraankondiging incasseren, waar ik overigens geen toestemming voor heb gegeven (anders dan de maandelijkse abonnementskosten);
Ik verwacht van een bedrijf zoals Tele2 een fatsoenlijk tegen bericht, met hierin een voorstel voor de oplossing van deze klachten.

Kwijtschelding van de afkoopsom van het contract, gezien die informatie niet aan mij verstrekt is bij opzegging.

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tele2

Heeft op 21 december 2012 om 14:57 geantwoord

Wij betreuren het dat u ontevreden bent over onze service of dienstverlening. Wij helpen u graag verder met vragen over onze diensten. Voor het stellen van online vragen kunt u terecht bij de Virtuele Assistent op onze site. U heeft daar onder andere de mogelijkheid om te chatten met een medewerker: http://www.tele2.nl/klantenservice.html U kunt ook terecht op ons Tele2 forum: https://forum.tele2.nl/ Op het forum zijn gebruikers en medewerkers aanwezig om elkaar te helpen.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Tele2 beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht lucfansan

6 jaren geleden - Klacht is niet opgelost, werkt deze site werkelijk wel??

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door lucfansan