Klacht: Verschrikkelijke klantenservice! 3 weken wachten en dan nog te weinig geld terugkrijgen en dan weer 3 weken wachten!

op 21 februari 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

op 28-01-2017 gereist, netjesn ingecheckt bij Europaplein te Utrecht bij busnummer 81 en uitgecheckt op Utrecht Centraal. Wordt er €6,02 afgehaald van mijn ov-chipkaart! Deze rit kost normaal €1,31. Ik gewacht totdat mijn overzicht op mijn OV-chipkaart.nl was bijgewerkt, staat er op die dag dat ik in Gorinchem ben ingestapt? Ik ben nog nooit van mijn leven in Gorinchem geweest. Ik op 2 februari 2017 de klantenservice van Arriva gebeld. Wordt er gezegd, ow ja we zien het mevrouw, het apparaat in de bus had een defect en is op de startplaats van de bus blijven hangen. We storten u het geld terug dit kan twee weken duren! Nu komt het leuke!
Ik krijg GEEN bevestiging van het gesprek en na DRIE weken krijg ik een e-mail dat ze me €2,73 gaan overmaken en dat dit nog eens DRIE weken kan duren! Ik zou €4,71 terug krijgen, dus ik weer gebeld, WEER telefoonkosten gemaakt, want Arriva telt per minuut + de providerkosten en een starttarief. Zegt de klantenservice medewerker dat ze gaat KIJKEN of ze een aanvraag kan indienen, die nog eens 15 WERKDAGEN gaat duren en dan als die goed is gekeurd dan gaat het nog eens 15 WERKDAGEN duren voordat ik die €4,71 terug ga krijgen op mijn bankrekening.
BELACHELIJKE gang van zaken bij Arriva! Ik ben nu al evenveel telefoonkosten kwijt als het bedrag dat ik terug moet krijgen van Arriva!
De meest slechte service ooit, ik moet straks 9 weken wachten op een klein geldbedrag.

Als ik het geld snel terug ontvang dat ik had moeten krijgen plus de telefoonkosten vergoedt die ik heb moeten maken. Daarnaast moet Arriva eens een kortere verwerkingstijd hanteren. Als je bij een onlinewebwinkel iets besteld en retourneert dan mag het retour en terugbetalingsproceces wettelijk 14 dagen duren! en niet 6 weken zoals bij Arriva!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 27 februari 2017 om 14:39 geantwoord

Beste maudc,

Wat jammer om te lezen dat dit zo is gegaan. Excuses hiervoor. Helaas kan ik het proces van het geld overmaken naar je rekening niet versnellen en kan ik via social media niet beslissen of je een vergoeding krijgt voor de gemaakte belkosten. Hiervoor moet ik je, helaas, verwijzen naar het contactformulier op onze website: https://bit.ly/2aSlk6X.
Mijn collega's doen hun best om je bericht zo snel mogelijk in behandeling te nemen.

^YZ
Webcareteam Arriva

Heeft op 27 februari 2017 om 21:29 geantwoord

Ik heb uiteindelijk al zelf contact opgenomen met de klantenservice en daar werd ik verschrikkelijk behandeld door onbeschofte medewerkers die niet snapten dat ik ben in gestapt in Europalaan te Utrecht en NIET in Gorinchem, daar ben ik van mijn leven nog nooit geweest. Het is een fout geweest van het ov-chip apparaat, die was blijven staan op het startpunt in Gorinchem toen ik instapte in Utrecht. Bah, de meest slechte klantenservice ever, 3X gebeld en dan mag je ook nog per minuut betalen. Uiteindelijk is het bedrag aan telefoonkosten hoger geweest dan het bedrag dat ik terug had moeten krijgen!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door maudc