Klacht: Verplicht draagtasje mee

op 12 januari 2014 over Primark in de categorie Kledingwinkels

Zaterdag 11 januari ben ik in de Primark in Zoetermeer geweest. Ik heb een klein product afgerekend, wat prima in mijn eigen tas paste. Toen de verkoopster een tasje pakte zei ik: Nee dank u, ik hoef geen tasje. Blijkt dat je bij de Primark verplicht wordt om een tasje mee te nemen. Compleet bezopen natuurlijk. Met het oog op de groeiende afvalberg lijkt het mij beter als Primark verantwoordelijkheid neemt, en meehelpt aan verantwoorder consumeren. Resultaat is namelijk dat het tasje direct na de uitgang in de prullenbak wordt gegooid. Super zonde van al dat papier! Op mijn vraag aan een supervisor waarom dit verplicht is zei ze: om beveiligingsredenen. Onzin natuurlijk, ik had gewoon een bonnetje mee. Het is simpelweg een goedkope marketingstrategie, waar ik niet voor wens gebruikt te worden.

Een antwoord van Primark Nederland over het huidige beleid ten aanzien van het verplichten van klanten om een tasje mee te nemen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Primark in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Primark een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Primark

Heeft op 06 februari 2014 om 19:08 geantwoord

Klant heeft per email reactie ontvangen

Alle klachten die gemeld zijn door EmmelydeVries