Klacht: vermoedelijk onterecht in laten gaan van contract

op 06 juli 2017 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hallo,

Oxxio had contact met mij opgenomen om een contract af te sluiten, hier ging ik op in. ik had binnen 14 dagen gebeld om het af te zeggen (contract annuleren).

Een maand later kwam ik erachter dat ze het niet hebben geanuleerd, en mij bij engie weg hebben gehaald (waardoor ik een contract breuk boete krijg).

Hier was ik het niet mee eens en had gevraagd of ze het gesprek terug konden luisteren waarin ik het contract wilde annuleren.
Hierop kreeg ik het volgende antwoord van Oxxio:

“Mijn collega maakt opnieuw een prijsberekening en weet jou te overtuigen van de voordelen van Oxxio. Mijn collega vraagt of je klant wilt blijven bij oxxio, hierop wordt gereageerd met (13:30): ‘Ja denk het wel, je hebt me goed overgehaald.’”

Ik weet bijna zeker dat ik iets in de trent zei van: “je probeert me goed over te halen, mijn complimenten, maar helaas ik blijf toch bij engie”

Wat ik me nog herinner was dat het een lang gesprek was waarin hij me heel vaak probeerde over te halen en ik toch standvastig bleef met dat ik toch bij engie bleef omdat ik het heen en weer trekken beu was geraakt. Ik had veel sympathy voor de man ontwikkeld omdat hij heel goed zijn best deed om mij over te halen, aan het eind was er nog een grap over een open doel en dat ik stom zou zijn als ik daar niet op zou schieten waarna we het allebei weg lachten en ik toch mij verontschuldigde en hem een goeie dag toe wenste.

Nadat ik de mail gelezen heb dus, dacht ik dat er misschien ergens toch een interpretatiefoutje was geweest en ik het graag zelf terug wilde luisteren zodat we gezamelijk de conclusie konden trekken dat OF mijn geheugen gecorrumpeerd is geraakt, OF ik echt niet duidelijk ben geweest (ondanks ik minstens 4x gezegd heb dat ik bij engie bleef) OF Oxxio heeft (moedwillig of per ongeluk) tegen mij gelogen.

In principe zou ik hier niet echt een probleem van maken omdat mensen nou eenmaal foutjes maken, daar kan ik best coulant in zijn, maar als het betekend dat ik ook een boete ga krijgen dan moet ik hier tegen vechten want ik sta er financieel bar slecht voor.

Enfin, vandaag belde ik dus weer of ik nou wel of niet het gesprek terug mocht luisteren en hieruit kwam de conclusie dat ik het niet terug mocht luisteren. Dit wekt argwaan bij mij, had ik nou toch gelijk? Als ze gelijk hadden en mij het gesprek toegestuurd hadden zou ik flink voor schut staan namelijk. Maar waarom doen ze dit niet dan?

Gewenste Oplossing:

Als ik geen boete hoef te betalen en/of dit allemaal terug gedraait wordt en mij weer terug bij engie zetten (ook zonder boete dus).

Optioneel: het gesprek alsnog opsturen zodat ik kan controleren in welke opzichten ik verkeerd gehandeld of gearticuleerd heb en dat ik in ieder geval mijn geheugen op kan frissen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

1 maand geleden - Beste Robert, Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is om uit te gaan van het woord van een medewerker, als je zelf niet meer zeker bent van het antwoord dat je hebt gegeven. Ik ga daarom eerst zelf het gesprek voor je opvragen en terugluisteren. Daarnaast ga ik kijken of het mogelijk is om ditzelfde gesprek te versturen. Zodra ik hierop een antwoord heb ontvangen, laat ik je het via deze weg weten. Vriendelijke groet, Denise, Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht robert w_

1 maand geleden - Beste Denise, Zover ik weet is het gesprek al door 2 mensen terug geluisterd, en daarna is al gevraagd of het gesprek doorgestuurd kon worden en hierop was het antwoord nee. de volledige mail die ik heb ontvangen luidt als volgt: " Beste heer Walhout, Naar aanleiding van ons telefoongesprek op 13 juni 2017 stuur ik je deze e-mail. De gesprekken met mijn collega zijn teruggeluisterd. Hieruit blijkt dat je niet hebt geannuleerd, maar hetvolgende is voorgevallen: Mijn collega maakt opnieuw een prijsberekening en weet jou te overtuigen van de voordelen van Oxxio. Mijn collega vraagt of je klant wilt blijven bij oxxio, hierop wordt gereageerd met (13:30): ‘Ja denk het wel, je hebt me goed overgehaald.’ Verder zijn er geen gesprekken hierna gevoerd, en dus krijg je terecht geleverd door ons. Wat dit voor het contract met Engie betekent, dien je daar na te vragen. " Maar hartelijk dank voor uw reactie, misschien rolt er nu wel iets anders uit, wie weet? Vriendelijke groet, Robert Walhout

Bericht van Oxxio

1 maand geleden - Dag Robert, Bedankt voor je antwoord. Ik begrijp dat dit eerder naar je gecommuniceerd is. Gezien de situatie en de klacht die je hebt ingediend, wil ik toch het onderste uit de kan halen om je verder te helpen. Het is me tot op heden nog niet gelukt het desbetreffende telefoongesprek te vinden. Ik wil je daarom om twee gegevens vragen; klopt het dat er toendertijd gebeld is met het telefoonnummer eindigend op 8000? En wanneer heeft dit gesprek plaatsgevonden? Met deze gegevens kan ik hopelijk wat gerichter zoeken. Groet, Denise Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht robert w_

1 maand geleden - Hallo Denise, Hartelijk dank hiervoor, ja dat nummer is correct. Ik schat dat het enkele dagen voor 1 mei was (toen het contract inging). Op de 13e of 14e dag had ik namelijk dat gesprek gedaan.

Bericht van Oxxio

1 maand geleden - Dag Robert, Gezien de situatie wil ik je het voordeel van de twijfel geven. We maken veel liever vrienden, dan vijanden. Mijn advies is daarom om je aan te melden bij een andere leverancier (dit kunnen wij namelijk niet voor jou doen). Hierdoor stop je contract bij ons. Je ontvangt hierdoor een eindnota ontvangen waarop een boete zichtbaar is (voor contractbreuk). Geen zorgen, deze boete gaan wij kwijtschelden gezien de situatie. Het enige wat dus afgerekend wordt is je verbruik, wat met je betaalde termijnen verrekend wordt. Kunnen we dit met elkaar afspreken? Vriendelijke groet, Denise, Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht robert w_

1 maand geleden - Hallo Denise, Helemaal prima, op 1 ding na, door de onterechte overstap heb ik wel 100 euro aan Engie moeten betalen (zonder dat dit vergoed werd), graag zou ik dit toch vergoed willen hebben of de boete bij engie op een andere manier terug gevorderd willen zien. Dat was eigenlijk de hoofdreden van het aanmaken van deze klacht. Zou iets in deze trend mogelijk zijn? Dan zou alles echt prima zijn! Met vriendelijke groeten, Robert Walhout

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 17 juli 2017 om 13:00 geantwoord

Geboden Oplossing:

Dag Robert,

Terecht opgemerkt. Ik zorg ervoor dat je deze boete ook vergoed krijgt. Wil je daarvoor de eindnota (waar de boete op vermeld staat) mailen naar online@oxxio.nl onder vermelding van mijn naam? Zodra deze mail binnen is, verwerk ik hem en krijg je de boete binnen 2 weken uitgekeerd.

Vriendelijke groet,
Denise, Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door robert w_