Klacht: verminderde en uitvallende ritten bus 5 en 7 Amersfoort Zielhorst

op 14 januari 2019 over Syntus in de categorie Openbaar Vervoer

Vanaf december rijden er veel minder bussen in de wijk ZIelhorst. Daarvoor was al bus 103 van de route gehaald (bus 101 rijdt maar een stukje van de oude route van de 103) en de route van bus 5 verlegd in de stad, waardoor je niet meer kunt opstappen bij het stadhuis. Nu rijden bus 5 en 7ook nog eens beduidend minder; van 1x per kwartier naar 1x per uur. Zeker in de spits is dit erg vervelend. Vanaf het stadhuis heb je dan nog maar 1x per uur een directe verbinding met de wijk. Je kunt dan op het andere halve uur nog wel tot station Schothorst komen, maar dan is het óf overstappen (en maar afwachten of er nog een bus komt), óf lopen. Afgelopen donderdag 10 januari kwam bus 7 van 15.40 u bij het stadhuis helemaal niet; er stond ook niets aangegeven op het informatiebord, dus je weet ook niet dat die bus niet komt en blijft hopen. Dus eerst 40 minuten wachten en daarna nog lopen vanaf station Schothorst de wijk in. Echt waardeloos, schandalig en niet acceptabel! Het wordt werkende mensen die slecht ter been zijn echt wel heel moeilijk gemaakt zo om met het openbaar vervoer op het werk te komen. Een hele wijk is opeens niet goed bereikbaar meer. Schrappen van tijden en een kortere route tegelijkertijd is echt geen goed idee; teveel in een keer.

Laat de bussen weer wat vaker rijden, of in elk geval elke bus de hele vroegere route van bus 5 en 7.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Syntus

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Syntus nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jbelgers