Klacht: Verkeerde zending

op 03 mei 2016 over xxl-shop.nl in de categorie Mode

Op 26april 2016 bij XXL-shop een autohouder raamhouder TOM-TOM ONE XL besteld, kosten € 6,95 + verzendkosten € 3,30 samen €10,34.
Op 29 april pakketje aan gekregen echter er zat geen raamhouder ONE XL in maar een ONE 3rd, V3,V2 in. Dus deze past niet op mijn TO-TOM.
Na enkelen mails verstuurt te hebben met mijn klacht naar XXL-shop blijven zij de schuld bij mij leggen. Ik heb een verkeerde bestelling gedaan en hun hebben enkel verstuurt wat ik besteld heb. Ik kan de houder retorneren, kosten € 6.95 verzendkosten voor mijn, en dan sturen zij wel even de juiste en zijn de verzendkosten weer voor mij.
Voor de houder die € 6,95 kost ben ik dan totaal € 17,20 verzendkosten kwijt. Doen we dus niet. Dus mensen bezint voor dat ge begint (besteld) bij XXL-shop.

Gratis retourneren en het goede en juiste model sturen, evt. met € 3,30 verzendkosten.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over xxl-shop.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over xxl-shop.nl nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door xxl-shop.nl in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat xxl-shop.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

xxl-shop.nl

Heeft op 06 september 2016 om 19:51 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

U geeft aan dat u een verkeerde houder heef besteld dat is natuurlijk zeer vervelend, graag reageer ik dan ook op uw klacht.

Heb uw order opgezocht en kan zien dat u het volgende artikel heeft besteld:
Autohouder raamhouder voor TomTom One 3rd V3 V2 Edition classic zuignap carmount

Bovenstaand artikel is inderdaad niet het XL model, dit model is kwa uiterlijk exact hetzelfde maar 1 maat groter.

Het artikel dat u in uw winkelwagen doet en afrekent is ook het artikel dat u ontvangt, dat de factuur + pakbon een ander artikel aangeven dan het artikel wat u heeft afgerekend is niet mogelijk.

Na het afrekenen ontvangt u een bestelbevestiging met factuur, een betaalbevestiging met factuur en tevens een verzendbevestiging met factuur.
Op deze factuur staat het door u bestelde artikel aangegeven, indien dit een fout artikel was had u een mail kunnen sturen zodat wij uw bestelling konden aanpassen, dit heeft u niet gedaan.

Het product wat u heeft ontvangen is dus het product wat u heeft besteld, ter controle kunt u de 3 bevestigings mails met bijbehorende PDF factuur nakijken.
Het is de verantwoording van de klant dat hij of zij het correcte artikel besteld, indien de klant een foutief artikel besteld is xxlshop hier niet verantwoordelijk voor.

Indien de schuld niet bij xxlshop maar bij de klant ligt bieden wij helaas geen gratis retouren aan. Wel hebben wij u aangeboden om het artikel goedkoper en gemakkelijk te retourneren d.m.v. ons eigen systeem waardoor u een lager bedrag dan 6,95 kwijt was, tevens hebben wij u aangeboden uw retour met extra spoed te behandelen zodat u snel het door u benodigde artikel kon ontvangen, helaas bent u niet op dit aanbod ingegaan.

De verzendkosten zijn in verhouding tot de lage aanschafprijs van het product inderdaad hoog, helaas is dit nou eenmaal zo en kunnen wij hier niks aan doen.

Met vriendelijke groeten,

Afdeling klachtenmanagement xxlshop