Klacht: verkeerde tarieven door haltes niet juist ingeregeld zijn

op 21 februari 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Kinderen van mij zijn al regelmatig geconfronteerd met een verkeerde afschrijvingen van hun ov chipkaart. Traject Leeuwarden-Bolsward is de tussenhalte Winsum Provinciale weg onjuist. Namelijk de volgende halte staat er reeds in Spannum Provinciale weg bij het uitchecken. Dit betekent dat er teveel wordt afgeschreven van de OV chipkaart als je in Winsum uitstapt.
Dit probleem reeds een half jaar geleden ook al gemeld. Nog steeds doet Arriva er niets aan. Bovendien gemelde foute afschrijvingen krijg je niet goed terugbetaald. Arriva maakt er andere bedragen van (uiteraard in hun voordeel). En nog erger, de klant moet middels een heel gespecificeerd overzicht komen voor declaratie, maar Arriva komt niet met een gespecificeerde terugkoppeling naar de klant. Notabene, ’t is hun geld niet eens. Als bedragen verschillend zijn dan de declaratie dan dien je dit minstens te onderbouwen. Dan duurt ’t nog eens drie weken dat je je geld ontvangt….Ouders informeer je kind goed om goed op te letten bij de afschrijvingen tijdens het uitchecken! Dikke handel voor Arriva. Alle kleine bedragen maken een hele grote berg.

Als Arriva probleem direct aanpakt, want dit zorgt voor correcte afschrijvingen van alle uitstappers in Winsum frl. Provinciale weg. Gemeld probleem doet zich nog steeds voor....
Als er een gespecificeerde terugkoppeling komt naar de klant over de uit te betalen declaratie. Thans is het enkel een melding met referentienummer. Schiet nu te kort in ov chipkaartnummervermelding en nog erger, geen specificatie van uit te beltalen bedragen.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van

10 maanden geleden - Beste, Jammer om te lezen dat jouw kinderen regelmatig worden geconfronteerd met een te hoog afgeschreven bedrag van hun OV-chipkaart. Ik snap dat je daarvan baalt, zeker als je deze situatie al eerder hebt gemeld. Ik begrijp dat het hier om lijn 92 gaat. Jammer dat jouw kinderen nog geen verbetering hebt ervaren. Ik ga deze situatie opnieuw intern doorsturen zodat er naar dit voorval gekeken kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak! Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Bericht van

10 maanden geleden - Beste, Ik heb inmiddels vanuit de regio van de vervoersdeskundige een reactie ontvangen. De situatie dat er een onjuiste halte wordt weergegeven bij Winsum Provinciale weg, wordt per 6 maart a.s. hersteld. Vanaf dan zou de juiste halte weergegeven moeten worden. Nogmaals excuses voor het ervaren ongemak. Ik hoop dat er vanaf 6 maart wel verbetering zichtbaar is. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam

Arriva

Heeft op 21 februari 2016 om 14:35 geantwoord

Heeft op 23 juni 2016 om 13:57 geantwoord

Nog steeds gebeurd dit... Kijk naar mijn klachten bij Arriva en Klacht.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Silbil