Klacht: Verkeerde koelvries combinatie verkocht

op 15 juli 2017 over Bruynzeel Keukens in de categorie Keukenleveranciers

Wij wilden een stille keuken (Optima) met speciaal hang/sluitwerk. Zodoende een duurdere keuken gekocht. Achteraf blijkt bijna al het sluitwerk stil te functioneren zoals het hoort, behalve de koel/vriescombinatie gaat met een harde klap dicht. (zo hard dat iedereen vraagt is die kapot?) Dit had voorkomen kunnen worden volgens alle monteurs die dit nader hebbe bekeken had er een ‘softsluitende scharnieren’ koelkast bij besteld moeten worden, speciale scharnieren die passen bij dit soort keukens. Dat is niet gebeurd. Bruynzeel neemt hierin niet zijn veantwoordelijkheden en zegt dat wij daar niet om gevraagd hebben. Maar als je voor 18.600 euro een Optima keuken koopt wat stil sluitwerk heeft (Extra voor betaald) dan mag je toch verwachten dat in een speciaalzaak dit onder de aandacht wordt gebracht zodat ik als consument de kans krijg hiervoor te kiezen?
Nu zit ik met een standaard koel/vriescombinatie die blijkbaar niet hoort bij deze optima keuken. De keuken is betaald dat moet vooraf en wij zitten met de gebakken peren want tja….dan hadden wij er om moeten vragen???
Daar doen ze het mee af. Via een mailtje, zo onproffesioneel.
Wij dachten in een speciaalzaak, met expertise te kopen.

1. Dat Bruynzeel keukens zijn verantwoordelijkheden neemt, toegeeft dat ze de soft sluit scharnieren aan een koelvries combinatie bij de verkoop hadden moeten voorleggen aan ons. wij wisten niet van soft-sluit scharnieren af aan een koel/vries combinatie tot de verschillende monteurs ons erop wezen dat dat beter was geweest in deze keuken, dit probleem er dan niet was geweest. Hun zijn in gebreke gebleven binnen hun expertise!!
2. deze koel/vries combinatie wordt terug genomen, En de juiste koel/vriescombinatie op hun kosten wordt gewisseld, MET soft sluit scharnieren.
3. Als Brunzeel dit niet doet gaan wij verder en gaan er een zaak van maken via de rechtsbijstand verzekering.Daar is deze keuken te duur voor die zij mij verkocht hebben om dit te laten.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bruynzeel Keukens over deze klacht.

Bericht van Bruynzeel Keukens

1 maand geleden - Beste familie De Witte, Het is vervelend dat u zich irriteert aan het geluid van het sluiten van de koelkastdeur. De koel/ vries combinatie die u gekocht en geleverd heeft gekregen voldoet daarmee niet aan uw wensen. Wij hebben u aangeboden alsnog de koel/ vries combinatie te leveren die u wenst tegen een gereduceerd tarief. De gewenste koel/ vries combinatie is namelijk aanzienlijk duurder dan de combinatie die u in eerste instantie gekocht heeft. Wij hebben begrepen dat u geen gebruik wenst te maken van dit voorstel. Een andere oplossing zou wellicht gevonden kunnen worden in het plaatsen van deurbuffertjes aan de binnenkant van de kastdeur van de koelkast. Ik weet niet of de monteur dit bij zijn bezoek met u besproken heeft. Mocht u dit nog verder willen bespreken dan kunt u een mail sturen naar webcare@bruynzeelkeukens.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Optima keuken De Witte