Klacht: Verkeerde kaarten ontvangen

op 13 april 2016 over Viagogo in de categorie Kaartenverkoop

Reactie van de melder van de klacht Diana de Moes

1 jaar geleden - Ik heb antwoord gehad van Viagogo. Een heel onbevredigend antwoord. Ik vind dat Viagogo de bezoekers van de site misleidt. Bij het aanbod worden kaarten aangeboden, daarbij wordt een tribune en een vak vermeld. Op basis hiervan kan je besluiten een prijs te aanvaarden voor de kaarten. Wat niet staat vermeld is dat je geen rechten kunt ontlenen aan het vermelde vak, slechts de vermelde tribune op de bevestiging is leidend. Zo kan het voorkomen dat je kaarten besteld/gekocht hebt in een vak vlak bij het veld en je uiteindelijk kaarten thuis gestuurd krijgt voor stoelen hoog in het stadion. Ik vind dit misleidend en zelfs frauduleus!

Reactie van de melder van de klacht Diana de Moes

1 jaar geleden - Ik heb opnieuw een antwoord ontvangen, een vreselijke dooddoener. Viagogo stelt dat de opgave van de kaartjes wordt verzorgd door de verkoper en dat zij daar geen enkele bemoeienis mee hebben. Ook de prijs van de kaartjes wordt door de verkoper zelf bepaald. Als Viagogo haar eigen site bekijkt dan zien zij dat bijna overal een vak wordt genoemd. Natuurlijk maakt een koper zijn keuze aan de hand van de vermelding van het vak. De verkoper geeft bewust een verkeerde voorstelling van zaken om zo de prijs voor de kaartjes op te drijven. Schande dat Viagogo meewerkt aan deze praktijken. Zij ontvangen een smak aan administratiekosten daar mogen zij best iets voor doen. Ik ben vreselijk teleurgesteld in deze organisatie en de manier waarop er om wordt gegaan met mensen. Ik zal dan ook niet twijfelen om mijn mening over deze organisatie te delen met andere, zodat zij hier hun voordeel mee kunnen doen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Viagogo in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Viagogo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Viagogo

Heeft op 13 mei 2016 om 15:50 geantwoord

Beste Diana,

Als u niet bekend met viagogo bent, dan is uw verzoek begrijpelijk. De reden waarom u die prijs betaald en niet de nominale waarde, is omdat viagogo een ticket marktplaats is, en het is de persoon die de tickets verkoop dat de prijs bepaald die hij of zij graag wilt krijgen. Om u te helpen beslissen of u blij bent om die prijs te betalen, geven wij altijd de oorspronkelijke nominale waarde van de tickets die verkocht worden, in de ´´belangrijke informatie´´ direct onder de aanbiedingen.

Wij zorgen ervoor dat alle tarieven weergegeven zijn in elke stap van het check-out proces. De tarieven dekken de kosten van handhaving van het viagogo platform en het laat ons toe om u te voorzien een internationale klanten dienst team die uw bestelling vanaf het begin tot het eind monitoren. En wat nog belangrijker is, betekent dit dat uw bestelling is gegarandeerd! Als koper bent u gegarandeerd geldige tickets op tijd voor het evenement te ontvangen. Als zich een probleem voordoet, zullen we meteen ingrijpen om vergelijkbare vervangende tickets voor u aan te schaffen of een terugbetaling in de zeldzame gevallen waarin dit niet mogelijk is te voorzien. Ik hoop dat dit u uitgelegd hoe wij werken en al uw vragen heeft beantwoord.

viagogo Team

Alle klachten die gemeld zijn door Diana de Moes