Klacht: Verkeerde jaarafrekening

op 01 februari 2018 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Van NLE de jaarnota 2017 ontvangen, maar kan deze niet controleren, als download op de NLE pagina bij mijn betaalgegevens is er geen specificatie. Alleen een bedrag en een globaal overzichtje maar geen specificatie

Maar een afrekening van 3475,76!! klopt natuurlijk niet en is er niet gerekend met de werkelijk stand maar een geschatte stand die heel ver boven de werkelijke waarde staat!

Dat kan niet anders

Is er ook gerekend met de juiste eenheidsprijzen?

Afrekening is 3475,- terwijl als ik hetzelf uitreken kom ik op globaal 770 euro!!

(betaalde maandbedragen over gehele jaar is 2026 euro plus ca. 770 kom ik op zo\\\\\\\’n 2800 euro en niet 5500 euro!!!, 3575 plus 2026)

Elektra 107320 Kwh

Gas 45557 m3

Foto van meterstanden (31-02-2018) gemaild naar email (voor zover nle die nog gebruikt, daarom ook via whatsapp en facebook gestuurd, incl bovenstaande verhaal.

In afwachting van uw spoedige reactie, verblijf ik, met vriendelijke groeten,

Graag ontvang ik per ommgegaande een gecorrigeerde (juiste!!) en gespecificeerde jaarnota 2018.

Tevens nieuwe maandbedrag aanpassen die is nu astronomisch omhoog gegeaan (3x zoveel!!)

Maandbedrag moet worden ca 230

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Menno75

2 maanden geleden - Heb proberen te bellen, heb bericht gemaild aan NLE, heb bericht op NLE Whatasapp gezet, op NLE facebook, nergens wordt ik geholpen of uberhaupt een reactie????

Bericht van NLE

2 maanden geleden - Beste meneer Wiesehahn, Uw klacht hebben wij zojuist in behandeling genomen. Wij geven u graag meer uitleg. De meterstanden die u doorgaf voor de opmaak van uw jaarnota, lagen lager dan een opname die de netbeheerder bij u deed op 11 mei 2018. Om deze reden konden deze niet worden gehanteerd en ontving u van NLE een e-mail met het verzoek de meterstanden te controleren. Op de foto die u bijvoegde bij uw klacht, is helaas geen datum te zien. Wij kunnen het verzoek tot het corrigeren van de jaarnota op basis van deze foto helaas niet in behandeling nemen. Om uw jaarnota te controleren op juistheid, ontvangen wij graag een duidelijke foto van de elektriciteits- en gasmeter, waarop de meterstanden, het meternummer en de actuele datum (u kunt hiervoor een stuk krant zichtbaar voor de meter houden) zichtbaar zijn. U kunt deze foto’s toesturen naar meterstanden@nle.nl. In afwachting van uw foto’s hebben wij gedurende twee weken een blokkade geplaatst op uw jaarnota. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht Menno75

2 maanden geleden - Geachte NLE, Foto met stand, meternummer en krantje van vandaag. (5 februari 2018) gestuurd aan meterstanden@nle.nl Overigens 11 mei 2018 moet het nog worden, neem aan dat u 11 mei 2017 bedoeld, wat mij ook bevreemd aangezien ik toen op vakantie was. Maargoed bij bijgaande foto de jaarnota corrigeren, welke ik dan graag per ommegaande (gespecificeerd) ontvang Voor de volledigheid heb ik ook de afgesproken jaarprijzen in de bijlage aan meterstanden@nle.nl bijgevoegd. In afwachting van uw snelle correctie, verblijf ik, met vriendelijke groeten, M. Wiesehahn

Reactie van de melder van de klacht Menno75

2 maanden geleden - ps. ook graag zsm het maandbedrag bijstellen is nu absurd hoog. (ik kan via site niet meer als 20% eraf halen)

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 06 februari 2018 om 14:51 geantwoord

Beste meneer Wiesehahn,

Hartelijk dank voor het toesturen van de foto's van uw meterstanden, deze ontvingen wij in goede orde.

Hieruit blijkt dat de meterstanden die de netbeheerder bij u opnam helaas niet juist zijn genoteerd. Naar aanleiding van de door u toegestuurde foto's hebben wij uw jaarnota gecorrigeerd. Hiervoor hebben wij de meterstanden gehanteerd die u doorgeeft in uw klacht.

U ontvangt de gecorrigeerde jaarnota binnen enkele dagen toegestuurd, ook uw termijnbedrag werd opnieuw berekend.

Mocht u hierover nog vragen hebben, horen wij het graag.

NLE Klachtafhandeling

Bericht van NLE

2 maanden geleden - Beste meneer Wiesehan, Zoals toegezegd hebben wij het termijn 3 van 12 met incassomoment in februari gewijzigd naar €274,00. Houd er rekening mee dat dit termijnbedrag pas eind maart zal worden geïncasseerd. We gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Heeft op 13 februari 2018 om 17:51 geantwoord

als ik kijk staat op 25 februari 2018

424,42

424,42

Reactie van de melder van de klacht Menno75

2 maanden geleden - termijn 3 is van 25 februari, die moet veranderd worden!

Reactie van de melder van de klacht Menno75

2 maanden geleden - geachte nle Graag wil ik ook nog de gespecificeerde jaarnota. Wat ik nu via de site kan zie zijn de eind en tussen bedragen maar ik zie ook graag waar mee gerekend is , de eenheidsprijzen en dan met name hoeveel vorige contract en hoeveel met nieuwe contract

Alle klachten die gemeld zijn door Menno75