Klacht: verkeerde ingangsdatum abonnementpakketTV, internet, bellen

op 06 december 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Begin november een abonnement voor tv-internet-bellen afgesloten bij Youfone met ingangsdatum 15/12/2017. Ik ben al bestaande klant bij Youfone met een mobiel-bellen-abonnement. De ingangsdatum van het tv, internet en bellen-abonnement mocht ik zelf bepalen en invullen. Mijn huidige abonnement bij KPN opgezegd per 15/12/2017.

Per mail kreeg ik de bevestiging van de abonnementsaanvraag, maar daarin stond een andere datum van ingang benoemd, namelijk 06/12/2017
Foutje! Daarbij kreeg ik een tweede account ipv uitkering van mijn huidige account. Nog een foutje!
Op 10 november bel ik daarover de klantenservice met de vraag de datum te corrigeren. ‘Komt in orde” zegt de medewerker aan de telefoon.
Vervolgens gebeurt er niks.
Ik bel begin december weer. Ondertussen is het pakket met benodigdheden(beschadigd) thuis geleverd.
De medewerker aan de telefoon vindt het erg vervelend en stuurt een mail naar de klantenservice over aanpassing van de startdatum en over de koppeling van 2 verschillende accounts naar 1 account.
Ik krijg een mailtje met de mededeling dat de ingangsdatum niet gewijzigd kan worden: “dat is te laat omdat 6 december overal al geregistreerd staat”
Ik stuur een mail terug met de data waarop ik contact gelegd heb, met de belofte van de datum-aanpassing erin en de hele bovengenoemde geschiedenis.
Daarop krijg ik wederom een mail. Dit keer met “de excuses voor de verwarring” (Welke verwarring!? Er zijn twee fouten gemaakt!) en daarbij de mededeling dat het abonnement toch echt ingaat op 6 december ipv op 15 december zoals ik aangevraagd heb.
Ik heb dus nu een lopend abonnement bij KPN wat 15 december afloopt (en wat ik logischerwijs betaal tot 15 december).

Het tv-internet-bellen abonnement van Youfone gaat ongevraagd anderhalve week eerder van start: ipv 15 december op 6 december.
Ik heb twee accounts bij Youfone voor twee producten die weergegeven kunnen worden in 1 account: het al bestaande account voor mijn mobiel.

Ik kan vrede met de situatie hebben als ik niet (onterecht!) straks een rekening krijg en moet betalen met ingang van 6 december voor tv-internet-bellen, maar wil uiteraard wel betalen met ingang van 15 december.
Ik ben blij als ik 1 account krijg ipv 2 accounts bij hetzelfde bedrijf.

Ik ben niet tevreden met de manier van bejegenen; de loze beloftes, de tonatie in de mailwisseling en de starheid in de aanpassingen.
En dat terwijl Youfone fouten gemaakt heeft. Niet ik!
Ben bang dat dat gevoel niet verdwijnt.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 12 december 2017 om 15:31 geantwoord