Klacht: Verkeerde informatie op de website en op straat gezet

op 09 september 2016 over Landal GreenParks in de categorie Vakantieparken

Een week verbleven in een huisje op een landal park.

We zouden een huisje hebben aan het water en met een tuin die door een hek omheind was. Toen we daar aankwamen zagen we geen water. De tuin was inderdaad omheind, maar door een heg. Aan het water zitten heeft dan zo weinig meerwaarde als je het water niet kan zien.

Het park zou een zwembad hebben wat volgens de website t/m september geopend was.
Op 3 september aangekomen en geconstateerd dat het zwembad ook open was. Het was echter slecht weer. Op 4 september was het prachtig weer en opeens was het zwembad dicht.
Hierop verhaal gaan halen bij balie en per telefoon bij andere receptie. Reacties waren verschillend: Eigenaren willen niet nog een week meebetalen aan zwembad… later was het opeens dat er 2 keer per dag een meting gedaan moest worden en deze persoon per 1 september niet meer beschikbaar / in dienst is elk jaar (maar ze waren toch nog open op 3 september?)
Het zwembad zou in ieder geval onder geen beding open gaan die week: wij hadden gewoon pech. Op de website stond een fout, al 2-3 maanden en het werd maar niet opgelost door de webmaster… Ik moest maar een klachtenformulier halen. Dat was bij alle medewerkers die ik sprak de reactie.

Daar sta je dan met een zeer teleurgesteld kind en men doet nog niet een klein beetje moeite het op te lossen.

Enfin… kind bleef teleurgesteld dus opblaasbad gekocht… met de mond opgeblazen (pompen overal uitverkocht) hetgeen niet meevalt. Geen waterdruk, geen emmers, geen tuinslang, geen buitenkraan..,. niets. Dus emmer kopen bij de bouwmarkt en met mijn lichamelijke beperking 2 uur op en neer lopen tussen keuken en badje om deze nog niet voor de helft vol te krijgen. Ach… als dochter maar enige compensatie heeft.

Nu zijn wij \’s middags nog even naar het strand geweest de laatste dag en komen wij terug… heb ik allerlei gemiste oproepen van Landal receptie op de telefoon, briefje op de voordeur dat ik moet bellen, en sms met de volgende tekst:
\”Geachte, Wilt u zsm kontact met landal *naam park* opnemen. Dit ivm ontruiming *naam park*\” Met vr gr management\”

We kijken elkaar aan: Ontruiming park? Loopt er hier een of andere gek rond ofzo? Een aanslag? Er ontstaat enigszins paniek. Dan komt er een meneer van de technische dienst de tuin in lopen en komt binnen met een agressieve houding alsof wij criminelen zijn. Op dat moment is het voor ons helemaal niet te volgen wat er gebeurd.

Hij verteld ons dan op zeer norse en onvriendelijke toon dat wij per direct moeten vertrekken, want dat wij al weg hadden moeten zijn en er nieuwe gasten komen. Vervolgens moet ik de receptie bellen voor verdere uitleg. Wij blijven compleet verontwaardigd achter met een 3 jarige die heel nodig haar middagslaap moet hebben en inmiddels al klaar stond om naar bed te gaan. Ik bel de receptie waar ik vervolgens geruime tijd in de wacht sta.

Mevrouw vraagt of ik zelf al een oplossing had bedacht maar gaf meteen aan dat er geen andere oplossing was dan te vertrekken z.s.m. Vreemd genoeg zegt de mevrouw van de receptie alle omliggende parken gebeld te hebben om te kijken of er nog wat te regelen viel, maar dat was niet het geval. Gevraagd waarom niemand iets zegt als ik de sleutel ophaal op zaterdag en daar notabene zeg dat ik een vakantie van zaterdag 3 tot zaterdag 10 september heb geboekt. Antwoord: \”Dat is een sportcentrum waar wij de sleutels neerleggen, maar die hebben verder niets met ons te maken.\” Tja, dat is wel heel makkelijk.

Wat als er onderweg iets gebeurd was? Want ons registratieformulier wat volgens Landal zelf verplicht was, werd niet aangenomen. Bij het ophalen van de sleutels vroeg men alleen de achternaam. Geen reserveringsnummer. Geen legitimatie. Iedere gek had dus gewoon in ons huisje kunnen zitten en geen haan die ernaar kraait.

Onze koelkast stond nog vol met boodschappen voor de laatste avond en dag (wij hadden de volgende middag nog naar de open momumentendag willen gaan), maar wij hadden die avond ook nog een etentje wat al vooraf betaald was en gereserveerd en de koelelementen waren nog niet in de vriezer geweest, omdat we dachten nog een dag te hebben. Dus of het geld kwijt van het etentje of de boodschappen weggooien en dat geld kwijt (je kan die etenswaren natuurlijk in de warmte geen uren in de auto laten liggen). Dus etenswaren weg en besloten te gaan vragen bij het restaurant of we iets eerder mochten eten.

Naar de receptie om nog steeds beduusd de sleutels in te leveren.

Vervolgens vraagt mevrouw of verder alles naar wens is geweest en zeg ik dat ik het heel rot vond van het zwembad. Zegt ze: Het zwembad is de hele week open geweest hoor in verband met het mooie weer. Tja, we hadden niet geregistreerd welke gasten nu exact geklaagd hadden maar hebben bij het zwembad en de receptie een briefje opgehangen dat het toch open was.
Het zwembad is aan de andere kant van het park ten opzichte van ons huisje, dus wat had ik daar te zoeken als het niet open zou zijn? Ik ben er dan ook niet geweest. Idem bij de receptie… als ik daar niet hoeft te zijn, kom ik daar niet.

Nu was mijn kater nóg groter.

Inmiddels was het 4 uur dus op naar het restaurant met de vraag of we om 5 uur al mochten eten. Geeft de eigenaar aan dat zij gebeld zijn door Landal. De medewerker technische dienst had in mijn papieren die in het huisje lagen zitten snuffelen en had daar het telefoonnummer gezien van het restaurant. Belde om te vragen wat die mensen van ons wisten! Betreft gewoon allerlei persoonlijke spullen en documenten waar een medewerker ongevraagd in zit te neuzen en daarnaast maken ze ons zwart bij derden.

Eenmaal thuis gecontroleerd en wat blijkt… ik heb verschillende berichten van Landal gehad met verschillende data onder één reserveringsnummer. Ik heb niet elke email en poststuk grondig genoeg doorgelezen, anders was mij dit opgevallen. Dit is mij natuurlijk aan te rekenen. Feit blijft dat er bij hun ook fouten gemaakt zijn, m.b.t. de datum én het zwembad én dat de bejegening toen het mis ging echt dramatisch was. Als je gasten zich voelen alsof ze op het politiebureau zitten doe je als park toch iets niet goed.

Wij hebben nog netjes geveegd en de afwas maar met de hand gedaan aangezien de vaatwasser aanzetten te lang zou duren. We hebben ons best gedaan het beste van de situatie te maken.

Wanneer Landal serieus gaat kijken hoe deze stapeling van fouten, die ons ook nog eens geld hebben gekost, te compenseren en hier iets mee doet.

Ik begrijp ook dat als er andere gasten voor de deur staan... wiens schuld dat ook is, dat niet degelijk op te lossen is als alles volgeboekt zit. Maar de manier waarop we behandeld zijn was echt schrikbarend en het gebeuren met het zwembad was op zichzelf al een klacht en nette oplossing waard.

Dat wil dus samengevat zeggen:

- voor verkeerde info bij boeken over het zwembad en de overlast (en onkosten) die dit heeft bezorgd
- voor het vervolgens niet melden dat het zwembad toch open ging door het niet registreren van meerdere klachttelefoontjes en baliebezoeken
- voor het afschuiven naar een sportcentrum, waar simpelweg verplichte regels niet zijn nagekomen
- voor een foutieve reservering
- voor paniek zaaien door te spreken over een ontruiming van het park
- voor de bejegening aan mij, peuter en grootouders tijdens de mededeling dat wij moesten vertrekken
- voor het neuzen in persoonlijke spullen en derden betrekken

Persoonlijke omstandigheden maken de zaak nog vervelender, maar wil niet alles op internet zetten.

Komt er geen compensatie van Landal (sorry maar op het park is niet de indruk gewekt dat zij hier erg welwillend in zijn) ga ik verdere stappen ondernemen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Landal GreenParks over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Landal GreenParks in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Fam Peters

2 maanden geleden - Landal heeft het lef mij nu een brief te sturen waarbij ze een heel verhaal houden dat erop neer komt dat het allemaal eigen schuld dikke bult is en ze erkennen nergens schuld. Ze sturen een bon van 25 euro korting op een volgend verblijf en de toezegging dat we een bloemetje ontvangen. Beschamend en absoluut niet akkoord. Landal kan dit netjes oplossen anders zal ik verdere stappen ondernemen.

Alle klachten die gemeld zijn door Fam Peters