Klacht: Verkeerde info via de app. Bus te laat. Chauffeur rijdt door

op 12 december 2017 over 9292 in de categorie Openbaar Vervoer

Op 12 december 2017 stond ik bij de bushalte ‘chatham’ in Hilversum te wachten op bus 104 die om 20.47 zou arriveren. Ik stond er vanaf 20.40 omdat het erg koud was (-4 incl. sneeuw/gladheid) en ik deze bus niet wilde missen. Bus 104 rijdt namelijk maar 1x in het uur rijdt in de avond. Om 20.50 besloot ik opnieuw de 9292ov app te raadplegen, aangezien er nog steeds geen bus langsgekomen was. Hier stond echter nog steeds dat de bus op tijd reed en dus eigenlijk al 3 min geleden langsgeweest had moeten zijn. Ik besloot nog even te wachten, in veronderstelling dat de app misschien niet up to date was, maar om 21.00 had ik het zo koud dat ik besloot weg te lopen.
Maximaal 10 meter van de bushalte was ik, toen de bus alsnog (15 min. later, zonder melding op de app) aan kwam rijden. Vanwege de gladheid kon ik niet terugrennen en besloot ik duidelijk mijn OV chipkaart op te steken om zo de aandacht van de chauffeur te trekken. Deze maakte echter een wuivend gebaar met zijn hand en reed mij bijna van de weg af om er alsnog door te kunnen. Het enige wat ik nog kon was verbjisterd toekijken hoe de bus met een rotgang verder weg racete. Ik vind dit gedrag meer dan respectloos en kan echt niet begrijpen dat mensen zich zo ónmenselijk kunnen gedragen.

Het had me veel leed bespaard wanneer de app de juiste informatie zou hebben verstrekt. Ook vind ik dat de buschauffeurs hun slechte humeur niet op hun klanten af hoeven te reageren door zo asociaal door te rijden. Ik hoop dat jullie hier voortaan meer aandacht aan zullen besteden.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over 9292

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over 9292 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door M.M.N.