Klacht: Verkeerde glazen

op 26 april 2017 over EYelove in de categorie Internetshops - Brillen en lenzen

Ik heb onlangs bij Eyelove een nieuwe bril gekocht en deze bleek niet goed te zijn.

De opticien van Eyelove heeft een nameting gedaan en kwam tot de conclusie dat er inderdaad foutieve glazen in het montuur zaten.

Ik moest 50% bijbetalen om weer een nieuwe bril te laten maken omdat men in de winkel het recept van het ziekenhuis had overgenomen en dat had niet gemogen.

De schuld wordt nu dus bij de klant gelegd ipv. bij Eyelove.
In de voorwaarden staat ‘Wij geven altijd een niet goed=geld terug garantie” maar dat blijkt dus een holle frase te zijn.

Op het ziekenhuisrecept staat duidelijk vermeld “narefractie noodzakelijk” en dat heeft Eyelove nagelaten maar neemt niet de schuld op zich.
Als consument mag ik verwachten dat als ik een brillenzaak kom voor een nieuwe bril, er voldoende expertise aanwezig is
Het nalaten van adequate oogmeting door Eyelove waardoor ik moet bijbetalen voor een nieuwe bril is onterecht.

Terugbetaling van het onverschuldigd bedrag en op zijn minst excuses voor hun fouten.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EYelove over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EYelove in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat EYelove een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EYelove

Heeft op 26 april 2017 om 12:41 geantwoord

Geachte heer van Balkom,
Onderstaand het mailcontact van 18-04-2017.

Geachte heer van Balkom,

Bedankt voor uw bericht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u het gevoel heeft nog steeds een geschil te hebben met ons.

Tijdens uw bezoek aan de winkel op 24-03-2017 heeft u een bril laten bestellen aan de hand van het recept van het ziekenhuis.
Vrijdag 14-04-2017 bent u op afspraak geweest bij onze opticien Dhr. Karseboom omdat de sterkte van de bril die gemaakt is aan de hand van het recept niet fijn keek. De opticien heeft voor u een meting gedaan, en aan de hand van de meting voor u een pasbril gemaakt. U heeft aangegeven dat deze sterkte die gemeten zijn, prettiger kijken dan de bril die is gemaakt aan de hand van het recept. Omdat u dit recept zelf heeft aangedragen, heeft de opticien aangegeven dat wij de bril aan kunnen passen, maar dat dit niet geheel onder garantie valt. U heeft zelf aangegeven de kosten te delen, waar onze opticien mee in heeft gestemd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Heeft op 26 april 2017 om 12:50 geantwoord

Daar ga ik niet mee akkoord.
Deze meneer komt maar zeer sporadisch in de winkel en ik moest zo snel mogelijk een nieuwe bril hebben.
Hij heeft mij het idee gegeven dat ik de fout had gemaakt omdat ik het ziekenhuisrecept niet had mogen verstrekken.
Nu heb ik later geconstateerd dat er duidelijk op staat \"Narefractie noodzakelijk\"
Hier is dus sprake van dwaling, artikel 228 van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek (art. 6:228 BW)

Reactie van de melder van de klacht Hein1

6 maanden geleden - Nu suggereert deze website dat de klacht is opgelost maar dat is helemaal niet zo. Eyelove heeft alleen een reactie gestuurd maar er is helemaal niets opgelost.

Bericht van EYelove

6 maanden geleden - Met wederzijds overleg hebben wij voor u een nieuwe bril besteld. Dit hebben we voor de helft onder garantie gedaan, zoals u zelf ook aan heeft gegeven tijdens de afspraak. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Alle klachten die gemeld zijn door Hein1