Klacht: Verkeerde foto’s op kaarten en geen nieuwe kaarten

op 19 augustus 2016 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Op 29 juni 2016 heb ik de nieuwe ov-chipkaarten van mijn zoontjes ontvangen. Daar stond helaas mijn foto op en zodoende heb ik kort daarna contact gezocht met de klantenservice. Daar vertelden zij mij dat ik via de website, via het contactformulier nieuwe foto’s moest uploaden. Dat heeft Yvonne Heijer per mail bevestigd, ook dat ze het binnen drie werkdagen zou regelen. Dat heb ik gedaan en op 12 juli 2016 kreeg ik de ontvangstbevestiging. Vervolgens heb ik niets meer gehoord. Een maand later op 12 augustus 2016 heb ik maar weer eens gebeld want hun kaarten zouden verlopen op 16 augustus. De dame die ik toen sprak was zeer verbaasd over de gang van zaken en zag in het systeem niets staan. Ze verzekerde mij dat ze het zou gaan uitzoeken en dat ik binnen 5 werkdagen iets zou horen. Ook vertelde ze dat het uploaden van foto’s alleen bij de NS gebruikelijk is, maar dat OV-chipkaart enkel de papieren versie accepteert. Dat vond ik al vreemd aangezien de vorige keer ook de digitale foto’s zijn gebruikt.
Ik zou binnen vijf werkdagen iets horen. Uiteraard is dat niet gebeurd.
Ik heb toen ook maar even contact gezocht met de NS die mij gelijk gratis dagkaarten aanbood, dat vond ik wel heel goede service. Zij raadden mij aan dan toch maar met papieren foto’s te proberen de boel te regelen. Zij waren ook erg verbaasd over de reactie over het gebruik moeten maken van het contactformulier op de website en het niet digitaal kunnen aanleveren van foto’s.
Op 19 augustus heb ik maar weer gebeld en ben ik wederom met een kluitje in het riet gestuurd. Mijn zaak is in behandeling en er kon niets over gezegd worden, en bovendien was dit pas de vijfde werkdag volgens haar. Mevrouw Sermonia Adjako raade mij aan maar gewoon af te wachten. Daar nam ik geen genoegen mee, maar doorverbonden worden met de juiste afdeling of een leidinggevende kon niet. Nou ja, dat kan natuurlijk wel, maar dat deed ze niet.
Vervolgens weer gebeld en een andere collega gesproken die weer een ander verhaal had. Vijf werkdagen waren volgens haar inderdaad wel verstreken maar aangezien er een achterstand is, zou die termijn sowieso niet gehaald worden. Nu raadde Mevrouw Vroom, of Froom mij aan om het formulier voor een verloren kaart te gebruiken en dan zouden er kosteloos nieuwe kaarten worden aangemaakt. Ze meldde mij ook dat ik in het “vergeetboekje” stond.
Jasmijn die ik daarna sprak adviseerde mij de formulieren te printen en de foto’s weer te op te sturen… vervolgens heb ik geëist dat ik telefonisch een klacht wilde indienen en toen werd de verbinding verbroken.
Toen heb ik mevrouw de Groot gesproken, de eerste die haar excuses aanbood en zie dat ze iets ging doen. Ik heb alle gegevens doorgegeven aan haar en ze zou haar best doen het zo snel mogelijk te laten afhandelen.

Ik kan nu niet reizen met mijn kinderen en vind het schandalig hoe er met mij en mijn kinderen wordt omgegaan. Ik wacht nu dus al meer dan een maand op kaarten en verwacht niet dat de foto’s ooit gevonden worden. En ik vind het zorgelijk dat er kennelijk zo met persoonlijke gegevens wordt omgegaan.

Graag ontvang ik per direct een telefoontje van iemand die mij vertelt hoe dit opgelost wordt. Excuses en uitleg zouden ook op hun plaats zijn. Ook wil ik de zekerheid dat alle kosten die ik nu maak (waaronder telefoonkosten) vergoed worden.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Heemskerk73