Klacht: Verkeerd product en zelf retourkosten moeten betalen

Han IJssennagger op 13 februari 2021 over Replacedirect in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Heel erg slechte webwinkel. Ik had lampen besteld die ik persé wilde hebben. Ze konden die moeilijk leveren, maar hielden mij netjes op de hoogte en boden mij de mogelijkheid om de order te cancelen en mijn geld terug te krijgen. Ik vond wachten niet erg, want ik wilde persé die en geen andere lampen hebben. Na een paar maanden besloot Replace Direct om mij – zonder voorafgaand overleg, en dat is essentieel! – andere lampen te sturen. Omdat ik inmiddels naar Spanje was verhuisd, moest ik de extra verzendkosten naar Spanje betalen. Geen probleem, want ik wilde persé DIE lampen hebben. Grote teleurstelling natuurlijk, toen ik pas bij aankomst van het pakket in Spanje ontdekte, dat het de verkeerde lampen waren. En toen lieten ze mij doodleuk de retourverzendkosten ook nog zelf betalen. Ook na herhaaldelijk aandringen weigerden zij voor HUN FOUT de verantwoordelijkheid te nemen en weigerden mij enige tegemoetkoming te geven. Zelfs de besparing van de verzendkosten in Nederland (die zij wel voor hun rekening zouden hebben genomen) weigerden zij aan mij te betalen. Die staken zij doodleuk in eigen zak!

Als Replace Direct mij zowel de kosten van verzending van het niet door mij bestelde product naar mijn adres in Spanje als de retourkosten terugbetaalt! Bij elkaar ongeveer €35.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Replacedirect over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Replacedirect in behandeling genomen

Bericht van Replacedirect

1 jaar geleden - Goedemiddag Han, Bedankt voor de review. Ik vind het vervelend dat u zo'n negatieve ervaring met ons heeft, echter heeft u de lampen in Nederland laten bezorgen en zelf meegenomen/verzonden naar Spanje zonder te controleren of dit de juiste waren. Uiteindelijk hebben we de retourtermijn verlengd voor de geldteruggave. De verzendkosten in Nederland kunnen we niet terugbetalen, omdat we een contract hebben met PostNL, het is onmogelijk om uit te rekenen op hoeveel dat voor een specifieke retour zou uitkomen. ^DGD

Reactie van de melder van de klacht Han IJssennagger

1 jaar geleden - U gaat volledig voorbij aan het feit, dat u TOTAAL ONGEVRAAGD en ZONDER ENIGE VORM VAN OVERLEG een ANDER product heeft toegestuurd. Terwijl u wel om de paar weken kon communiceren, dat u het bestelde product nog niet kon leveren en dat ik voor een ander product kon kiezen of mijn geld terug kon krijgen. Ik wilde niet voor niets wachten op het door mij bestelde product. Daarnaast had u gewoon een redelijke schatting kunnen maken van de hoogte van de u uitgespaarde en in eigen zak gestoken retourkosten. Dat bedrag had u kunnen retourneren. Zelfs dat gebaar kon u niet maken.

Alle klachten die gemeld zijn door Han IJssennagger