Klacht: Verkeer geïnformeerd over examen afleg Ned 3F

op 30 augustus 2016 over NHA in de categorie Opleidingen en cursussen

Vandaag heb ik contact opgenomen met NHA over het diploma wat ik opgestuurd zou krijgen, vervolgens moest de medewerkster mijn gegevens opzoeken in het systeem. Nadat zij dat had gedaan bleek dat ik nog één examen moest hebben afgelegd en wel het examen Ned centraal examen. U moet begrijpen dat ik hierover zeer verbaasd was, en wel, omdat ik toentertijd nog specifiek NHA heb gebeld welk examen ik moest afleggen. De informatie die ik toen te horen kreeg is dat ik het Ned3F examen van het instituut zelf moest afleggen en het centraal examen rekenen 3F. Mijn stage heb ik afgerond half juli van dit jaar 2016. Ik ben laaiend over wat mij nu overkomt en heb NHA ook duidelijk gemaakt dat dit uit den boze is en dat ik hier echt werk van ga maken. Ik heb voor dit diploma hard moeten werken en ben tussentijds ernstig ziek geweest en nu komt dit er ook nog eens bij. Daarbij ondervindt ik een nonchalante bejegening rondom deze kwestie, door zelf geen actie te ondernemen en blijven maar zeggen dat zij die informatie hebben toegestuurd. Nogmaals ik heb toentertijd NHA gebeld over welke examen ik moest afleggen, omdat het mij niet duidelijk was. Ik eis dan ook dat ik het diploma alsnog toegestuurd krijg. Want deze manier van informeren heeft ertoe geleid dat ik nu geen recht heb op een diploma! Ik heb nu hulp nodig om dit recht te zetten!

Ik ben pas tevreden als ik het diploma alsnog in ontvangst mag nemen!

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NHA over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NHA in behandeling genomen

Bericht van NHA

10 maanden geleden - Geachte heer van Alphen, Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en voorgelegd aan de eindverantwoordelijke. Binnen 10 werkdagen verwachten wij u te kunnen voorzien van een schriftelijke, inhoudelijke reactie. Met vriendelijke groet, Klantenservice NHA

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NHA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NHA

Heeft op 13 september 2016 om 09:08 geantwoord

Heeft op 13 september 2016 om 20:54 geantwoord

Wat niet klopt is de berichtgeving en ik bedoel hier de informatie die ik toentertijd heb mogen ontvangen van NHA. Daarin stond niet in dat ik het centraal Nederlands moest afleggen! Anders had ik dat allang afgelegd in die specifieke periode! Ik ben ook verbaasd hoe men hier in Nederland mee omgaat, de bureaucratie viert zege, maar met een negatieve ondertoon. Men zegt wel dat ze het begrijpen, maar daar heb ik nu niets aan! Gezien ik alle examens inclusief de stage met succes heb afgrond wordt ik hard afgestraft omdat de ik één centraal examen vanuit de overheid niet heb afgelegd. Het is in en in triest hoe Nederland zich laat inpakken met regels en wetgevingen etc. die enkel meer destructief werken dan constructief. Zo zie je maar hoe er met een consument/ burger wordt omgesprongen, het draait in Nederland niet om kwaliteit maar om kwantiteit! Als er maar geld in het laadje komt. Denk nou niet dat ik emotioneel ben, enkel diep teleurgesteld. Het antwoord van de commissie is laakbaar en heb ook geen enkel sprankje hoop, dat ik het diploma überhaupt nog in ontvangst mag nemen.

Alle klachten die gemeld zijn door GordonvanAlphen