Klacht: Verhuizing

op 13 oktober 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Per 01-09 ging ik verhuizen.
In juli heb ik mijn eerste poging gedaan een verhuizing door te geven. Toen kreeg ik meerdere malen terug dat er geen internet te leveren was op ons nieuwe adres. Reden: Het adres stond niet in het systeem.
Na 2x nogmaals navragen, leek het toch ineens in het systeem te staan. Nu waren we alleen al half augustus dus zou ik pas per half september internet kunnen krijgen… Dit heb ik op de koop toegenomen, ervan uitgaande dat ik dan wel internet kon hebben direct.

Bij de sleuteloverdracht kwam ik erachter dat ik geen telefoonkabel heb. Dus toen kwam de ellende van het opzeggen. Hiervoor moet een mannetje van KPN langskomen. Wat mij betreft geen probleem.
Het mannetje kon wel pas langskomen wanneer de verhuizing defintief geregistreerd was (half september dus). Dit hadden ze niet erbij vermeld.
Wat hadden ze vermeld? Binnen enkele dagen neemt KPN contact met u op voor het maken van een afspraak.
Toen dit uit bleef heb ik weer contact opgezocht met NLE. Het bleek dus dat dit pas na half september kon.
Vervolgens was het half september en had ik nog steeds niks gehoord. Wederom contact opgezocht met NLE. Het bleek dat de verhuizingen doorgeven momenteel wat meer tijd kost, dus als we wel een telefoon aansluiting hadden zouden we nog geen internet hebben. Je krijgt we de dagen terug dat je geen internet hebt (bedrag).
Inmiddels is het half oktober en heeft KPN nog geen contact met mij opgenomen. De verhuizing was nog niet definitief. Ze verwachten dat dit volgende week is. Tegemoetkoming? Nee.

Inmiddels hebben we internet moeten aanschaffen (moest al ivm telefoonkabel die ontbreekt) en hebben we nu 2 maanden dubbele kosten. Mijn vriend kan onmogelijk zijn werk uitvoeren zonder internet.

Kan ik een klacht indienen? Ja hoor, via het klachtenformulier. Dan neemt die afdeling contact met je op. Na een maand nog steeds niks gehoord.

Kan ik mijn contract opzeggen? Ja, maar niet kosteloos (contract loopt nog anderhalve maand!).

Sorry geen spellingscheck gedaan, heel snel getypt :).

Ooit ben ik bij ze geweest als energieleverancier.
Oprecht geen slecht woord daarover. Dit daarentegen is echt een regelrechte ramp. Dit adviseer ik niemand.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NLE nog niet in behandeling is genomen.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 17 oktober 2017 om 12:16 geantwoord

Beste mevrouw,

Wij ontvingen van u een klachtformulier en een klacht via Klacht.nl. Hieronder vindt u daarop onze reactie.

Uit onze administratie blijkt dat wij in eerste instantie niet konden leveren op uw nieuwe adres, uit al onze gegevens bleek dat er geen ISRA-punt was in uw nieuwe woning. Zonder ISRA-punt kunt u geen gebruik maken van Alles-in-1 van NLEx. Wij boden u om deze reden aan om het alles-in-1-contract kosteloos te beëindigen.

U vroeg onze Klantenservice een aantal weken later of wij nogmaals wilden controleren of levering op uw nieuwe adres toch niet mogelijk was. Ineens bleek dit wel mogelijk, uiteraard verhuizen wij graag met u mee. Onze Klantenservice zette de verhuizing in gang. U ontving hiervan een bevestiging op 29 augustus 2017.

Het klopt dat de oplevering niet meer op 1 september 2017 kon plaats vinden. Een verhuizing verwerken duurt ongeveer 4 weken, waardoor wij u vragen om deze ruim op tijd door te geven. U gaf deze enkele dagen voorde sleuteloverdracht van uw woning door, waardoor wij de opleverdatum 1 september 2017 niet meer zouden gaan halen.

U gaf, na ontvangst van de sleutel van uw nieuwe woning, aan dat NLEx niet zou kunnen leveren in uw nieuwe woning. Doorgaans dient KPN Wholesale (de beheerder van het netwerk) dit te controleren, zodat dit met zekerheid bevestigd kan worden. Het is namelijk ook goed mogelijk dat een ISRA-punt op een andere plek zit dan in de woonkamer of meterkast.

Helaas kunnen wij hiervoor pas een verzoek indienen wanneer de verhuizing werd afgerond. De plandatum stond, zoals schriftelijk bevestigd, op 19 september 2017. Wij zijn afhankelijk van KPN Wholesale, zij zijn immers de beheerders van het netwerk, voor het activeren van de diensten en de lijn. Het blijkt dat uw lijn pas enkele dagen geleden werd opgeleverd, waardoor het voor ons nu pas mogelijk is om het verzoek bij KPN Wholesale in te dienen.

Vanwege de korte, resterende looptijd van uw alles-in-1-contract en uw melding over een nieuwe provider, hebben wij besloten om het alles-in-1-contract kosteloos te ontbinden zónder dat hiervoor een monteur van KPN Wholesale wordt toegestuurd. Wij gaan ervan uit dat hiermee uw klacht is opgelost.

Indien dit niet het geval is of u wenst geen gebruik te maken van bovenstaand voorstel, horen wij dit graag via Klacht.nl binnen één week. Mochten wij binnen één week geen reactie ontvangen, zullen wij het contract beëindigen zonder afkoopsom.

NLEx Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door sophie00000