Klacht: Verdwenen/gestolen pakket

op 31 mei 2021 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 5 mei heb ik een pakket met UPS opgestuurd.
De zending is zoek en nu al 24 dagen onderweg. Hoe kan een groot pakket van 2 meter (van Luxaflex) zomaar verdwijnen? Het pakket is op 6 mei voor de laatste keer gescand. Vanaf die tijd verschijnt bij het ophalen van traceernummer: informatie niet beschikbaar. UPS weet dus al lang niet meer wat ermee gebeurd is. Mijn claim is op 11 mei ingediend. Ik heb meedere keren contact gehad met de klantenservice, hoor iedere keer dat ze mee bezig zijn. Op 17 mei kreeg ik een mail van UPS met het verzoek om het formulier met gegevens van de zending/verzender/ontvanger in te vullen en terug te mailen. Dit heb ik dezelfde dag gedaan. UPS heeft aangegeven dat ze 8 werkdagen de tijd nemen om het pakket te zoeken (zie mail onderaan)
Vandaag is het de achtste dag, alweer met de klantenservice gebeld en van een medewerkster te horen gekregen dat ze mij niet kan helpen en dat ik het gewoon moet afwachten. Hoe lang nog?
Hopelijk kunnen jullie iets voor mij betekenen.

Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten,
Barbara

Mail dd 17 mei ontvangen van UPS:

Beste,

Deze email stuur ik u vanwege een probleem met de zending1Z2J7TK96820007613.

Graag zouden wij hierom meer informatie willen vragen over het pakket zodat wij een onderzoek kunnen starten. Om dit in gang te zetten zouden wij van u willen vragen om het bijgaande formulier in te vullen.
Wanneer wij dit formulier terug hebben nemen wij 8 werkdagen de tijd om te zoeken naar het pakket. Mochten wij deze vinden sturen we deze spoedig door naar de ontvanger. Mochten wij deze niet kunnen vinden, betalen wij het vooraf aangegeven bedrag voor de goederen aan de aanvrager van het label.

Mocht u verder nog vragen hebben neem dan gerust contact met ons op!

Manon

UPS Customer Resolution Group
Belgium The Netherlands

You may visit us at: https://www.ups.com
Or call UPS Customer Service
Belgium: 078 – 250 877
Netherlands 020 – 5040 500

Het pakket kan niet bezorgd worden dus wil ik graag de waarde van de zending plus verzendkosten ( verzendkosten zijn €19,90) terugkrijgen

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 31 mei 2021 om 10:41 geantwoord

Heeft op 31 mei 2021 om 10:51 geantwoord

UPS heeft mijn claim sinds 11 mei in behandeling. Ze vragen mij nu op de klacht opnieuw in te dienen!!!

Alle klachten die gemeld zijn door BarbaraKr