Klacht: Verbijsterd

op 05 juli 2012 over Primera in de categorie Boekhandel

Hallo,

Ik heb een klacht over een medewerker van Primera, De Kooistee, in Hellevoetsluis. Ik kwam tabakwaren kopen en er werd gevraagd om mijn legitimatie. Mijn mond viel open. 33 jaar oud, staat met twee kinderen van 8 en 10 jaar aan de balie? Na het even verwerkt te hebben vroeg ik aan mijn oudste: Wie ben ik? Ze kijkt me aan alsof ik gek ben. Ehh Mama? En ik kreeg de sigaretten. (Ook raar, kon mijn getrainde nichtje zijn mocht ik echt 15 zijn)

De volgende dag kwam ik weer, en weer werd er om mijn legitimatie gevraagd door dezelfde medewerker! Nu begon ik toch een beetje boos te worden. Ik ben 33? Dat is toch een aardig verschil met 15?

Ze gaf het geld terug, eerst legitimatie. Het is verplicht om je legitimatie bij je te hebben of je nu 15 of 40 jaar oud bent, dus die discussie hoef je niet met me aan te gaan. En als je 33 bent, weet je dat je je legitimatie bij je moet hebben. Ik werd nog bozer. Ja, dat weet ik maar het is toch belachelijk voor woorden dat iemand van 30 of 40 zich moet legitimeren? Ze zegt: Volgende klant aub.

Boos liep ik naar de auto en reed naar huis om mijn legitimatie te halen, puur en alleen om dit feest te voorkomen voor de volgende dag, en de dag erna…

Ik sta opnieuw voor de balie, nu met legitimatie. Wil ze me niet helpen! Ik word negeerd! Ze loopt weg naar een andere klant die bij de magazines staat te bladeren. Kan ik helpen? Bij de magazines! Sinds wanneer krijg je persoonlijke hulp bij de magazines?!

Een andere medewerker, die het vorige schouwspel heeft gezien riep haar om mij te helpen maar ze kwam niet, en ging me uiteindelijk zelf maar helpen. Legitimatie aub. (Ze moest wel) Ik gooide mijn paspoort op de balie. En rekenen, en rekenen, en het duurde (Jij mag nog maar net legaal werken?) 1979!!! – Ehh oja – Alstublieft MEVROUW!

Zo boos, zo boos… Of ik nou 10 of 50 jaar oud ben, als ik achter de balie sta wil ik graag normaal geholpen worden. En als ik dan uiteindelijk terug kom met legitimatie wens ik niet negeerd te worden, omdat men niet volwassen genoeg is om de “confrontatie aan te gaan”.

Ik snap de regel, maar het vragen aan iemand die al meer dan 2x zo oud is… Sorry hoor.

J. van Vliet.

Op zijn minst haar excuses!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Primera in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Primera een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Primera

Heeft op 11 juli 2012 om 08:45 geantwoord

Mevrouw heeft ook een mail naar het hoofdkantoor gestuurt en deze is in behandeling genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Oog