Klacht: Verbannen zonder reden + achterruitgang van Habbo.

op 07 december 2017 over Habbo Hotel Nederland in de categorie Internet Games

Ik heb in 2008 een ban gekregen van 12 jaar (tot en met 2020) zonder reden. Toen ik via e-mail uitleg heb aangevraagd en ik antwoord kreeg, herrinerde ik me alles weer. Ik was in een kamer met hacker die zei: “Ga naar deze website, vul je gegevens in, en je krijgt gratis meubels” Natuurlijk trapte ik hier niet in. Dus ik vroeg voor de gein: “Je moet zeker je wachtwoord vertellen?” Echter vroeg ik dit zonder er een vraagteken aan toe te voegen. Op dat moment kwam er waarschijnlijk een moderator kijken, en die ziet mij zeggen: “Je moet zeker je wachtwoord zeggen”. Alsof ik probeer iemand’s wachtwoord te krijgen.

Kortgezegd, ik heb een permanente ban gekregen vanwege een mis verstand omdat een moderator 1 zinnetje leest en niet het hele gesprek! Erg slordig! Na een jaar lang verschillende keren mailtjes te hebben gestuurt, werd mijn account uiteindelijk ge-unbant.

8 jaar later nu, (bijna 2018), ging ik weer eens kijken op Habbo. Ik schrok gelijk van het feit dat er maar bijna 150 mensen online waren. (dit was eerst rond de 8,000 in de good old days) Ik kwam er echter vrij snel achter waarom mensen Habbo hebben verlaten.

1. Achterlijke filters, je kan niet aan iemand vragen “Waar woon je?” of “Speel je ook Sunnieday” (ander hotel). Deze vragen worden automatisch geblokkeerd met “bobba”. Slaat nergens op!

2. Gokken. Gokken was altijd iets heel groots en leuks op Habbo. Maarjah het is verboden geworden somehow.

3. Communtie=dead. Fansite’s zoals habbopagina zijn opgeheven, die alle ruilwaardes bevatten. Als je nu nog een super zeldzaam item hebt, zoals een gouden BBQ, nou reken er maar op dat je er niks voor krijgt. Niemand weet wat iets waard is.

4. Misschien ook omdat Habbo te groot wilt aanpakken. Kamers zijn onoverzichtelijk geworden, overal lopen huisdieren, bots, staan bewegende meubels etc. Vroeger was het lekker simpel zeg maar.

Erg jammer om te zien dat het zo achteruit is gegaan. Zal waarschijnlijk binnen een paar jaar opgeheven worden. Teleurstellend dat 1 van mijn favoriete spellen uit mijn childhood ten onder gaat aan de bovenstaande argumenten.

1. Moderators moeten niet zomaar mensen permanent bannen. En als ze het doen, ban ze dan voor max 1 jaar.

2. Remove de filters en het gokverbod.

En zelfs als dit wordt gehandhaafd, zal habbo niet meer te redden zijn. Er zijn genoeg betere, veel betere spellen op de markt. Mensen die het nu spelen zijn vooral mensen met nostalgie naar Habbo toe.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Habbo Hotel Nederland

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Habbo Hotel Nederland nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Habbo Hotel Nederland in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Habbo Hotel Nederland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Habbo Hotel Nederland

Heeft op 15 september 2018 om 15:33 geantwoord

Beste Habbo,

Het was ons opgevallen dat jij bezig bent geweest met acties die tegen de Habbo regels in gaan. Het kon een misverstand geweest zijn, echter had je dan veel eerder contact moeten en kunnen opnemen met ons. Op het moment dat je account 6 maanden verbannen is, verwijderen wij automatisch alle data van het account, tenzij er nog een onderzoek lopend is of wanneer we om speciale redenen de data toch opslaan. In jouw geval is geen van beiden het geval. Alle data van jouw account is verwijderd.

Bij ernstige overtredingen van de Habbo regels, kun je een permanente ban krijgen. Ondanks dat wij snappen dat je weer terug wilt komen in het Hotel kunnen wij jouw account niet ontbannen. Je hebt hiervoor teveel andere Habbo's in gevaar gebracht en dat kunnen wij niet tolereren.

Het spijt ons maar wij kunnen je niet meer toelaten in het Hotel op het account waar jij om vraagt. Leer van deze situatie en zorg ervoor dat je op een ander account of een andere site altijd de regels leest zodat je deze niet kan overtreden. De Habbo regels zijn terug te vinden via de Habbo klantenservice: help.habbo.nl

Mocht je suggesties hebben voor Habbo, kun je contact met ons op via de Habbo klantenservice: help.habbo.nl
Het gokken zal in ieder geval niet terug komen, omdat de wet dit niet accepteert. Gokken is niet toegestaan voor minderjarigen. Aangezien Habbo voor de leeftijd 12 tot 18 jaar bestemd is, kunnen wij het gokken niet terug brengen.

Succes!

Filomiena
Konnichiwa!

Habbo Player Support
www.habbo.nl en www.habbo.be

Heeft op 17 september 2018 om 15:39 geantwoord

Uit deze terugkoppeling van Habbo Player Support maak ik op dat mijn klacht duidelijk niet of nauwelijks is gelezen. Bijna heel deze terugkoppeling gaat er over dat mijn account gebant is en niet wordt teruggegeven. Terwijl ik duidelijk in de 2de alinea van mijn klacht duidelijk aangeef dat mijn account allang ge-unbant is.

Voor de duidelijkheid: Mijn ban is allang opgeven, ik speel al JAREN geen habbo meer en ik heb gelukkig destijds net voordat ik stopte al mijn habbo spullen verkocht voor echt geld.

Habbo en Sulake zijn zelf grotendeels verantwoordelijk geweest voor het feit dat ze nu bijna failliet zijn. Betaalde spelers onterecht verbannen en hun data na 6 maanden verwijderen resulteert in het feit dat ze het spel verlaten en er geen euro meer aan uitgeven. Terwijl pedofielen vrij spel hebben.

Het enige wat ik nuttig vond aan deze terugkoppeling, is dat er antwoord word gegeven op de vraag waarom er een gokverbod is. Voor de rest is mijn klacht duidelijk niet gelezen.

Alle klachten die gemeld zijn door Danny Faber