Klacht: Veranderde bustijden

op 15 juli 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De bustijden vanaf station Sittard zijn gewijzigd sinds de nieuwe elektrische bussen. De bus gaat maar een keer per uur heen en maar een keer per uur terug naar Buchten. Dit was voorheen lijn 35 tegenwoordig is het lijn 17. De bussen sluiten niet aan met de treinen. De bus vertrekt vanaf het station om 13 over en de meeste treinen komen aan rond kwart over of net wat later, dan mag je of een heel stuk lopen naar huis of een uur wachten op je bus. Ik ben hier totaal niet blij mee aangezien ik vaak deze reis moet maken. Verder zijn ook de bussen niet op tijd. Ik sta nu bijvoorbeeld te wachten op de bus en die zou om 12.25 aankomen volgens de site en nu sta ik hier en is de bus er nog steeds niet (op het overzicht bij de bus staat 12.38). Het komt allemaal niet overeen en is superslecht geregeld. De extra reistijd is nu enorm en dit kan niet zo blijven. Ik heb van meerdere personen zulke klachten gehoord. Op het station word niet verteld welk perron je moet staan voor je bus. Je mag het je allemaal gewoon zelf uitzoeken en dit hoort niet.

Ik wil of een vergoeding voor elke keer dat ik zolang moet wachten op de bus of de bustijden weer terug worden veranderd naar voorheen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 15 juli 2019 om 13:19 geantwoord

Beste Lissa27041999,

Uit jouw reactie is gebleken dat de dienstregeling niet aansluit op jouw wensen. Helaas kunnen wij niet iedereen altijd tevreden stellen. Wat voor de één een verbetering is kan voor de andere juist een verslechtering zijn. Arriva streeft er naar oplossingen te vinden waar zoveel mogelijk reizigers van kunnen profiteren. De dienstregeling zal dan ook zorgvuldig worden geëvalueerd en indien nodig en mogelijk zal er naar aanpassingen worden gekeken.

Voor geld terug bij vertraging kijk je op Arriva.nl onder Service en Contact en klik daarna op Niet tevreden, geld terug. Zorg er wel voor dat je Limburg als regio kiest. In Limburg heb je recht op 50% van je ritprijs bij een vertraging van 15 minuten of meer.

Heb je in de toekomst een vraag of een klacht? Neem dan contact op via Twitter @Arriva_NL of via onze Facebookpagina Arriva Nederland. Op arriva.nl vind je onze overige contactmogelijkheden.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva