Klacht: Veel te hoge jaarafrekening

op 22 maart 2013 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zeggen dat de afrekening terecht is, is GEEN OPLOSSING. Ik zou minder betalen bij Oxxio dan bij Nuon en ik kreeg een iPad.
Aan het begin van de contracts-periode gaf ik telefonisch door hoeveel gas ik normaal per jaar verbruik maar jullie konden niet vertellen hoeveel ik p/mnd zou moeten betalen. Ik mag nu €269 bijbetalen en termijnbedrag is €75 p/mnd voor gas alleen! Zoveel betaalde ik niet eens voor gas en licht sámen.

Gewenste Oplossing:

44 licht + 75 gas + 65 bet.reg per maand! Dat is niet voordelig dat is bewust niet/foutief informeren en ik kan mijn huis niet meer betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb Oxxio een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 27 maart 2013 om 11:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

We hebben de onderstaande e-mail aan de klant verzonden:

Geachte heer ****,

Naar aanleiding van uw bericht op www.klacht.nl ,stuur ik u deze e-mail. U heeft aangegeven dat u bewust verkeerd bent geïnformeerd over uw maandelijkse kosten. Graag informeer ik u hieronder.

Wijzigingen 2013
Om na te gaan waar het verschil in zit ten opzichte van hetgeen u aan Nuon heeft betaald, heb ik uw tarieven en verbruik onderzocht. Afgelopen jaar zijn er een aantal landelijke wijzigen van overheidswege doorgevoerd, wat direct invloed heeft op uw tarieven.

Allereerst is het BTW tarief verhoogd van 19% naar 21%. Dit heeft direct invloed op uw voorschotbedragen. Ook zijn de energiebelastingen voor zowel gas als stroom verhoogd. Voor gas betaalde u in de periode van Nuon nog een energiebelasting tarief van € 0,1984. Dit is door de overheid verhoogd naar € 0,2281. Als laatst zijn de kosten van het transport verhoogd.

Al deze wijzigingen hebben er voor gezorgd dat u voorschotbedrag is verhoogd. Had u nu nog bij Nuon klant geweest, dan had u ook te maken gehad met deze wijzigingen.

Verbruik
Een andere oorzaak, waardoor uw afrekening dit jaar hoger is uitgevallen, is veroorzaakt door uw verbruik. Hieronder treft u een overzicht aan van het verbruik van uw woning vanaf 2009 tot en met 2013. In het onderstaande overzicht, ziet u dat het verbruik in de periode dat u klant bent van Oxxio, met 33,5% is gestegen. Het hogere verbruik en de hogere tarieven hebben er voor gezorgd dat u een bedrag dient bij te betalen op uw afrekeningen. Ook is hierdoor uw voorschotbedrag verhoogd.

Opname-datum Meter nummer Stand gas Stand stroom
24-2-2009 54127615 12.221 m³ 84.626 kWh
24-4-2009 54127615 12.337 m³ 84.814 kWh
22-2-2010 54127615 13.180 m³ 86.193 kWh
2-3-2011 54127615 14.036 m³ 87.763 kWh
9-3-2011 54127615 14.051 m³ 87.804 kWh
12-4-2011 54127615 14.201 m³ 87.893 kWh
19-2-2012 54127615 14.629 m³ 89.613 kWh
1-7-2012 54127615 14.837 m³ 90.294 kWh
23-2-2013 54127615 15.456 m³ 91.447 kWh

Gemiddelde verbruiken

Gas Stroom
2009 - 2010 964 1.576
2010 - 2011 838 1.536
2011 - 2012 611 1.907
2012 - 2013 816 1.809

Betalingsregeling
Uit controle van onze administratie, blijkt dat u op 21 maart 2013 een betalingsregeling van vier termijnen met overeengekomen. We gaan er vanuit dat nu u niet alles in een keer hoeft te voldoen en u nu op de hoogte bent van de van overheidswege verhogingen, u volledig bent geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland B.V.

Alle klachten die gemeld zijn door In de Koude