Klacht: Veel te dure autohuur

op 03 september 2018 over Gold Car in de categorie Autoverhuur

Wij boekten per 23 juni een vliegreis naar Pisa via Ryanair. Vluchtnummer FR9924. De terugvlucht was op 30 juni. Op de site van Ryanair werd geadviseerd om via Goldcar een auto te huren. Dat deden wij en wij huurden op naam van mijn echtgenote C.S. Cillekens-Zimmermann een Opel Corsa of een vergelijkbare auto. Reserveringsnummer IT 939315560. Dit kostte € 147,87. Op de site van Ryanair stond verder de aanbeveling om het eigen risico af te kopen via Axa verzekeringen. Dat deden wij en dit kostte € 44,66. In totaal dus € 192,53.
Als gevolg van problemen op vliegveld Eindhoven kwamen wij met 3 uur vertraging aan op vliegveld Pisa. Wij meldden ons bij Goldcar en kregen te horen dat onze auto was weggegeven omdat wij te laat waren. Op onze vraag of Goldcar dan een gelijkwaardige auto had, kregen wij te horen dat men alleen nog maar een veel duurdere Audi had. Daar sta je dan want protesteren hielp niet, dus gingen wij akkoord. Op mijn mededeling dat wij via Axa een verzekering hadden afgesloten om het eigen risico af te kopen, antwoordde de medewerker achter de balie met de voornaam Alessandro dat zij daar niets mee te maken hadden en dat wij de keuze hadden om hetzij het eigen risico af te kopen hetzij onze creditcard voor € 3.500,00 te laten debiteren. Daarom hebben wij het eigen risico maar afgekocht. Inclusief de huur van de duurdere Audi kostte dit ons nog eens € 242,60.

Conclusie : Het huren van een Opel Corsa of een gelijkwaardige auto voor een week bij Goldcar Italië kostte ons dus inclusief de afkoop van het eigen risico ca. € 435,00. Ik ben om twee redenen boos.

1. Mijn zoon en schoonzoon, die auto hadden gehuurd bij Hertz respectievelijk Europe Car, en ook met 3 uur vertraging aankwamen, kregen bij hun verhuurders gewoon een gelijkwaardige auto. De afkoop van het eigen risico kostte hen ca. € 150,00.

2. Goldcar is eigendom van of heeft althans een alliantie met Ryanair. Ons vluchtnummer stond op het boekingsbewijs van de Goldcar vermeld. Indien nu één autoverhuurder had kunnen weten dat een vlucht van Ryanair vertraagd zou aankomen, dan was het wel Goldcar. Maar niets hoor! Stomme toeristen mag je gewoon lekker een oor aannaaien.

Ik wil in ieder geval een reactie van Goldcar of Ryanair

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gold Car

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gold Car nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door frans cillekens