Klacht: Veel geld betalen voor een boek en syllabus

op 12 augustus 2016 over Studieplan in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik heb een tijdje terug een cursus zoekwoordenmarketing aangevraagd en ontvangen. Vervolgens heb ik ook het cursusgeld betaald… ongeveer 400 euro. Toen ik examen wilde doen, vertelden ze me dat er een examen geen onderdeel is van de cursus. Ik heb dus eigelijk 400 euro betaald voor een boek en een syllabus!

Een eerlijke prijs... dus een deel van het cursusgeld terug krijgen

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Studieplan over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Studieplan in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Studieplan een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Studieplan

Heeft op 26 augustus 2016 om 16:33 geantwoord

Studieplan biedt een ruim aanbod cursussen aan tegen zeer lage prijzen, veel lager geprijsd dan bij veel andere opleiders. Dit komt doordat de leerstof dusdanig is opgebouwd dat dit door de cursist zelfstandig te doorlopen is waardoor een docent overbodig is. Op de website is per opleiding uitgeschreven wat de inhoud van de opleiding is en welke extra mogelijkheden er zijn. Indien de opleiding wordt afgerond met een extern examen dan vermelden wij dit duidelijk, mocht dat niet het geval zijn dan wordt er niet verwezen naar een examenmogelijkheid. Veel van onze opleidingen worden afgenomen door consumenten die graag meer willen weten over bepaalde onderwerpen.
Uit uw klacht maak ik op dat u in de veronderstelling was dat deze opleiding kon worden afgerond met een examen. Wij betreuren het dat u zich onvoldoende bewust was dat deze opleiding geen examen mogelijkheid heeft. Uiteraard streven wij naar een goede klantervaring, vandaar ook dat wij de gelegenheid bieden om de opleiding thuis 14 dagen te bekijken. In deze periode had u kunnen beoordelen of de opleiding aan uw wensen voldeed. Nu achteraf kan ik helaas niets meer voor u betekenen.
Mocht u een opleiding uit ons aanbod vinden die wel wordt afgerond met een examen kunt u deze tegen een zeer sterk gereduceerd tarief bestellen als blijkt van goede wil. Daarnaast kunnen wij u ook kosteloos een certificaat aanbieden. Hopelijk kunnen wij door deze geboden oplossingen de frustratie enigszins wegnemen.

Alle klachten die gemeld zijn door M.99