Klacht: Vattenfall telefonisch niet te bereiken

op 26 mei 2020 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Nadat ik de jaarafrekening van Vattenfall had ontvangen, bleek de welkomstpremie niet berekend te zijn.
Omdat ik geen gebruik maak van social media of whatsapp, heb ik geprobeerd telefonisch contact te krijgen. 30 minuten in de wacht gestaan, daarna bleek de medewerkster mij niet te kunnen helpen, dus zou ik doorverbonden worden.
Na nog eens 20 minuten wachten werd de verbinding verbroken.
Bijna 7 euro betaald aan telefoonkosten en nog niks opgelost!
Heb nu een klacht ingediend per brief, want dat schijnt ook niet anders te kunnen.

Als Vattenfall beter bereikbaar zou zijn voor zijn klanten en er ook door medewerksters adequater gereageerd zou worden.
Een tegemoetkoming in de kosten zou nog fijner zijn.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Vattenfall

4 maanden geleden - Beste mevrouw Dingemanse,Wat vervelend om te lezen dat u zo lang aan de telefoon heeft gezeten, en nog geen antwoord heeft gekregen. Dat is natuurlijk niet zoals het hoort, excuses hiervoor. Ik zie dat u recht heeft op een welkomstpremie van € 200,-. Dit bedrag hebben wij gisteren naar uw bankrekeningnummer overgemaakt. mocht u nog vragen hierover hebben dan vernemen we dat natuurlijk graag.Met vriendelijke groet,Tyas Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht Margriet11

4 maanden geleden - Beste Tyas, die welkomstpremie komt wel goed. Het gaat erom dat Vattenfall zo slecht bereikbaar is voor mensen die geen gebruik maken van social media. Dat telefoongesprek, nou ja er was natuurlijk niet eens sprake van een gesprek, kostte me 7 euro. Veel bedrijven kun je bereiken via de chat, waardoor je probleem heel snel en adequaat opgelost kan worden. Eventueel een e-mailadres waar je een klacht in kunt dienen zou ook handig zijn. Ik vind dit echt een gebrek in de klantenservice.

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vattenfall

Heeft op 26 mei 2020 om 15:33 geantwoord

We staan voor een uitdaging wat betreft onze telefonische bereikbaarheid. We doen er alles aan om de toekomst nog beter bereikbaar te zijn. Voor nu is het erg druk en dat is toegenomen door de COVID-19 uitbraak. Wij hopen dat in de nabije toekomst alles weer normaal wordt en dat wij beter bereikbaar zijn op al onze kanalen.

Alle klachten die gemeld zijn door Margriet11