Klacht: Vaste prijs-abonnement niet te gebruiken op buslijn 195/295

op 19 december 2012 over Connexxion in de categorie Openbaar Vervoer

Sinds 9 december jl. worden buslijnen 195 en 295 (Rotterdam Capelsebrug – Schoonhoven – Utrecht Jaarbeursplein) samen gereden door Connexxion en Arriva.
Begin december heeft Arriva nieuwe abonnementen geïntroduceerd die te gebruiken zijn in de bussen van Arriva, ook op lijnen 195 en 295.
Op 17 december heeft Connexxion nieuwe abonnementen geïntroduceerd, waaronder Utrecht Regio Vrij. Op de site van de webshop van Connexxion staat echter bij dit abonnement dat deze, door de ‘samenwerking’ met Arriva, niet te gebruiken is op lijnen 195 en 295. Ik heb aan Connexxion gevraagd of het abonnement in zijn geheel niet te gebruiken is voor 195/295 of dat dat wel mogelijk is, maar alleen als er een Connexxionbus verschijnt. Als antwoord kreeg ik dat het abonnement helemaal niet te gebruiken is.

Beide vervoerders adviseerden mij om voortaan te reizen met het product Altijd Korting. Na berekening blijkt dat ik met dit product met mijn reisgedrag in één klap maar liefst zo’n 45% duurder uit ben. En zo’n hoge prijsstijging accepteer ik niet.

Connexxion en Arriva dienen samen met een goede vaste prijs-abonnement te komen die bij beide vervoerders te gebruiken is voor in ieder geval buslijnen 195 en 295.

Alle klachten die gemeld zijn door -Tristan-