Klacht: tweedehands boeken

stefxx op 22 augustus 2016 over VanDijk in de categorie Boekhandel

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb dit jaar vwo samengevat boekjes besteld samen met mijn boekenpakket. (boekenpakket al veel te laat geleverd, school is al begonnen) Tot mijn verbazing waren de samengevat boekjes al gebruikt, en aan de stickers achterop en vlekken op de kaft te zien al vele jaren!
Ik heb wel gewoon 11,50 betaald en er is nergens aangegeven dat je tweedehands boekjes geleverd kan krijgen. Nu heb ik ergens gelezen dat je een schade melding kan doen en je een derde van de nieuw prijs terug kan krijgen. Op bol.com staan deze boekjes tweedehands voor een veel lagere prijs. Een bedrijf kan dit toch niet zomaar maken?

Als je een wasmachine bij de mediamarkt koopt voor de nieuwprijs verwacht je ook een nieuwe en niet een versleten tweedehandsje… Het is nergens aangegeven in de voorwaarden of product omschrijving dat je tweedehands boekjes kan verwachten maar wel de nieuwprijs moet dokken….

Gewenste Oplossing:

Als ik nieuwe samengevat boekjes opgestuurd krijg en mijn oude kan inruilen. Of op zijn minst een transparante product omschrijving zodat in de toekomst niet meer mensen worden teleurgesteld en opgelicht...

Alvast bedankt!

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar VanDijk over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door VanDijk in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat VanDijk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

VanDijk

Heeft op 23 augustus 2016 om 07:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Steffie,

Wanneer je bij ons boeken koopt, leveren wij hierbij altijd eerst onze tweedehands voorraad uit. Hier betaal je in eerste instantie de nieuwprijs voor, maar krijg je per boek 1/3 van de nieuwprijs voor terug; hier hoef je zelf niets voor te doen, dit bedrag verrekenen wij automatisch. Deze informatie is terug te vinden onder het kopje Klantenservice.

Heb je een tweedehands koopboek ontvangen, dan brengen wij twee derde van de nieuwprijs in rekening. Heb je jouw bestelling vooraf betaald, dan storten wij het prijsverschil op je rekening terug.

Ben je niet tevreden met de kwaliteit van het tweedehands artikel, dan kun je dit melden op Mijn VanDijk.nl. Wij sturen je dan kosteloos een vervangend artikel. De melding die je nu hebt gemaakt is voor een beschadiging, maar nog niet voor een omruiling.

Er is inmiddels een creditfactuur van € 7,68 naar je verstuurd met het bedrag dat je terug gestort krijgt omdat we de twee artikelen gebruikt hebben geleverd; per boek is dit € 3,84. Indien je na de prijsverrekening nog niet tevreden bent over de prijs/kwaliteit verhouding, kunnen we je alsnog vervangende exemplaren toesturen, de exemplaren die je nu in huis hebt moeten dan worden geretourneerd.

Met vriendelijke groet,
VanDijk.nl

Alle klachten die gemeld zijn door