Klacht: Onterechte boete

Marjan van Dommelen op 05 oktober 2023 over VanDijk in de categorie Boekhandel

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een zelfde klacht als die van Kees Haverkate,
Onze dochter heeft in het vorige schooljaar een biologieboek ontvangen wat aan elkaar geplakt was met ducttape. Dus zeker al een aantal jaren in gebruik.
Omdat ook wij niet op de hoogte waren van de meldingsprocedure hebben we een boete ontvangen na het inleveren van het boek. Wat ik zo bijzonder vind is dat van Dijk dit boek nog wel opstuurt, maar vervolgens afkeurt. Boete ruim €40.
Telefonisch contact gehad, maar er wordt verwezen naar de meldingsprocedure en termijn. Geen speld tussen te krijgen.
Evenals Kees vind ik dat dit een onaanvaardbaar verdienmodel is voor van Dijk.
Als ik het boek nu online nieuw zou bestellen betaal ik slechts €18.95. Dus ook de boete vind ik onevenredig hoog. Van Dijk kan van deze boete zeker 2 nieuwe boeken aanschaffen op kosten van een klant die een boete betaald voor een boek wat zij zelf niet kapot gemaakt heeft.

Al met al een heel vreemde gang van zaken.

Marjan

Gewenste Oplossing:

kwijtschelding van de boete

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar VanDijk over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door VanDijk in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat VanDijk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

VanDijk

Heeft op 11 oktober 2023 om 15:00 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Marjan,

Wij vinden het meer dan vervelend om te horen dat u niet tevreden bent.

Inmiddels hebben wij u een e-mail gestuurd met daarin uitleg van onze procedure.

Wanneer wij nog wat voor u kunnen doen horen wij het graag.

^AS

Alle klachten die gemeld zijn door Marjan van Dommelen