Klacht: Factuur voor waterschade boek terwijl er een verzekering is afgesloten

op 02 augustus 2018 over VanDijk in de categorie Boekhandel

Een factuur met administratiekosten van €5.95 gekregen voor een boek met waterschade terwijl er een verzekering (vervanging, schade of diefstal) is afgesloten.
Contact gehad met de klantenservice de regeling is volgens hun alleen van toepassing lopende het schooljaar. Volgens de medewerker had ik 1 week van te voren melding moeten maken dan waren er geen kosten geweest. Heb gevraagd waarom dit niet vermeld wordt op hun site. Helaas geen duidelijk antwoord op gekregen. Hieronder de regeling zoals hij beschreven is op hun website. Lees ik nu verkeerd.

Omschrijving

Leerboeken die jij aan het eind van het schooljaar weer in moet leveren, kunnen buiten jouw schuld om beschadigd raken (door vocht- of brandschade, verlies door diefstal of vernieling). Je kunt nu een regeling afsluiten waarbij VanDijk dan zorgt voor vervanging van zo’n boek en de kosten hiervoor voor haar rekening neemt. De vervangingskosten voor een compleet pakket liggen al gauw tussen de 300 eu en 500 eu

Als de factuur gecrediteerd wordt.
Of de omschrijving aangepast wordt op de website waarin duidelijk vermeld staat dat dit niet geldt bij inlevering van de boeken. Mensen sluiten juist zo'n verzekering af voor dat moment terwijl er dan niets vergoed wordt. Bij 10000 klanten is dit toch al gauw € 80.000 winst.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar VanDijk over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door VanDijk in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat VanDijk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

VanDijk

Heeft op 02 augustus 2018 om 18:31 geantwoord

Heeft op 08 augustus 2018 om 07:44 geantwoord

is gewoon een standaard mail die ze bij heel veel klachten gebruiken.
Ze moeten gewoon op de website zetten dat de regeling niet geld bij inleveringen van de boeken. Er zijn geen algemene voorwaarden , Staat alleen vermeld in kleine letters op het schade formulier die je pas leest als je schade hebt.

Alle klachten die gemeld zijn door Engels1974