Klacht: Boek ingeleverd, ook bevestigd door de klantenservice, nu een aanmaning van €550

MarcusVT op 03 november 2021 over VanDijk in de categorie Boekhandel

Heb voor mijn zoon de schoolboeken ingeleverd aan het einde van vorig schooljaar. 13 Boeken, overzichtelijk dus. Alles werd gescand, de medewerker kreeg een boek niet gescand. De teamleider deed het nog maar een keer. Alles in orde, alles ingeleverd.
Twee weken later via mail het bericht dat een boek ontbreekt. Je raadt het al, het boek waarbij de scanmoeilijkheden waren. Onmiddellijk gemaild en uitgelegd. Een dag later een reactie van van Dijk: Sorry fout gemaakt, we zien dat het toch in orde is. Niets aan de hand we lossen het op.
Een maand later een nota voor het vermiste maar ingeleverde boek. Gemaild met de eerder mail (dat toch alles klopt) en situatie weer uitgelegd. Nu de reactie klopt toch niet. U moet een bewijs van inleveren geven of een getuigenverklaring. Voor de duidelijkheid er is geen enkel bewijs van inleveren afgegeven op de locatie, aan niemand. Nu ligt er voor een ingeleverd (!) boek van €40 een nota van €550. (inclusief aanmaningskosten) Dit kan toch niet!

Terugkomen op de eerdere mail en de waarheid, het boek is ingeleverd, niets nota, is niet van toepassing. En een excuus.

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar VanDijk over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door VanDijk in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat VanDijk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

VanDijk

Heeft op 04 november 2021 om 09:49 geantwoord

Beste Marcus,

Wij vinden het vervelend om te horen dat het zo is gelopen.

In ons systeem zien wij staan dat het hele pakket niet is ingeleverd. Vanaf 9 juli 2021 hebben wij dit ook per mail doorgegeven, in alle mailcorrespondentie staat aangegeven dat wij de boeken niet hebben ontvangen. In alle contactmomenten die u met ons heeft gehad, staat ook aangegeven dat wij graag een getuigenverklaring ontvangen.

Wij willen u alsnog vragen om de getuigenverklaring bij ons aan te leveren. Wij gaan dit dan voor u uitzoeken en houden u op de hoogte.

Vriendelijke groet,

Annemiek
Team webcare

MarcusVT

Heeft op 08 november 2021 om 22:07 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Beste Annemiek,
Wilt u alstublieft het bericht dat VanDijk op woensdag june 30, 2021 1:17:17 PM naar mijn zoon heeft gestuurd laten checken. U kunt hierin lezen dat alles ingeleverd is. VanDijk heeft dit gestuurd met de titel persoonlijk inleverbewijs. Ik wil het met alle liefde terugmailen (al gedaan, maar als het nog een keer moet) ik wil het printen, opsturen met de post, maar Uw firma heeft dit gemaakt en gestuurd.
In deze mail staat een overzicht van alle ingeleverde boeken. (met status ingeleverd)
Ook handig om meteen naar uw uitgaande mail van Dinsdag, July 13, 2021 8:50:34 AM te kijken. Hierin bevestigd uw collega en ik citeer: \\\"excuus voor het ongemak ik heb even in je systeem gekeken en je hebt inderdaad netjes je boeken ingeleverd. Ik ga een melding maken in het systeem en het voor je oplossen. Dit is binnen een paar dagen verwerkt en heeft u er geen last mijn van.\\\"
Dit wil ik u ook terugmailen, printen, per post opsturen.
Een verzendbewijs heb ik niet, want zoals ik u al eerder heb uitgelegd, heeft vanDijk een inzameldag georganiseerd op locatie in het AmstelveenCollege; ik heb de boeken aan uw medewerkers overhandigd. Fysiek.
Een getuigenverkalring zegt mij of de school niets. (nagevraagd bij de administratie) Mijn zoon en ik kunnen getuigen, uw medewerker vast ook, als hij of zijn teamleider dit nog herinnert.
Vindt u het ook niet gek, dat u eerst mailt dat alles in orde is, dan niet, dan toch wel, dan toch weer niet, dan is er niets ingeleverd, het wordt een steeds vreemder verhaal.
Kunt u dit alstublieft oplossen? Ik zou u dankbaar zijn want in de tussentijd beleeft mijn zoon middenin zijn toetsweek slapeloze nachten omdat hem een onterechte maar zeer dwingende nota van €550 boven het hoofd hangt.

Alle klachten die gemeld zijn door MarcusVT