Klacht: Betalen waterschade boek ondanks verzekering

Ingrid de Bruijn op 18 juli 2018 over VanDijk in de categorie Boekhandel

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een leerboek van mijn dochter dat we via van Dijk in bruikleenhuur hebben, heeft lichte waterschade opgelopen. Bij inleveren werd boek niet geaccepteerd en nu moeten we nieuwwaarde betalen. Terwijl o.i. het boek nog prima gebruikt kan worden door iemand anders. Het gemiddelde gebruikte boek dat we aan begin van schooljaar ontvangen is er doorgaans slechter aan toe.
We hebben voor de boeken een verzekering maar die blijkt alleen geldig tot de dag van inlevering. Had ik een dag eerder melding gemaakt van de schade, dan was het dus waarschijnlijk wel vergoed. Belachelijke regeling, waterschade is waterschade en verzekering zou toch gewoon moeten gelden van moment van ontvangst tot moment van inlevering?!
Heb gebeld met klantenservice van Dijk om mijn bezwaar te maken, maar daar wordt gesteld dat het boek nu verhoogde kans heeft op schimmelvorming als ie opgeslagen ligt. Maar over 1 maand wordt zo’n boek doorgaans alweer doorgegeven aan iemand anders. Als regeling werd geopperd dat ik ook hetzelfde boek 2e hands kan kopen en dan dat boek inleveren. Dat kost dan dus ook geld.
Ik ben het niet eens met het niet innemen van het boek en het moeten betalen van nieuwwaarde. Hoop dat er alsnog een goede regeling kan worden getroffen.

Gewenste Oplossing:

Als de schade alsnog onder de dekking van verzekering mag vallen en ik gen schdebedragnieuwwaarde hoef te betalen.

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar VanDijk over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door VanDijk in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat VanDijk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

VanDijk

Heeft op 18 juli 2018 om 16:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Ingrid,

Wij vinden het vervelend dat u het niet eens bent met het afkeuring van het boek.

Het artikel Nova nask 12v leeropdrachtenboek hebben wij aan het begin van het schooljaar nieuw geleverd.

Waterschade aan een boek is helaas iets wat het boek onherstelbaar beschadigd. Niet alleen golft en plakt het de bladzijden aan elkaar maar er kunnen ook schimmels door ontstaan. Om deze reden kunnen wij een boek met waterschade niet accepteren!

Wij leveren gebruikte boeken uit die voor het uitleveren gecontroleerd zijn. Wanneer u het niet eens bent met de staat van het gebruikt geleverde artikel, kunt u dit binnen 30 dagen na ontvangst aan ons doorgeven. Wij zorgen dan kosteloos voor een vervangend exemplaar!

Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Annemiek
Afdeling klantenservice VanDijk

Ingrid de Bruijn

Heeft op 19 juli 2018 om 21:08 geantwoord

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Zelfde antwoord dat ik zelf al via klantenservice had gekregen. Geen tegemoetkoming.

Alle klachten die gemeld zijn door