Klacht: vanaf ingang abonnement kan ik niet bellen

op 15 juli 2012 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Op 16 juni 2012 heb ik bij Simpel een abonnement aangevraagd met nummerbehoud.
In eerste instantie lijkt alles goed te gaan, bevestigingsbrief komt, en op 3 juli zal mijn nummer geporteerd worden.
Op 3 juli gaat inderdaad mijn oude SIM kaart van Vodafone buiten werking. Maar bij Simpel werkt het niet zo simpel, geen telefoon…
In eerste instantie wacht ik even af, het kan tenslotte wel eens wat stroever gaan, al heb ik bij eerdere porteringen nooit problemen gehad.
Als het op 5 juli aan het eind van de middag nog niet werkt bel ik er toch maar achteraan.
De dame aan de telefoon komt met het kletsverhaal dat het soms best wel een paar dagen kan duren, en dat ik mijn telefoon maar af en toe aan en uit moet zetten om te checken of er geporteerd is.
Ik vertel haar dat dit absurd is, maar kom niet verder dan de vage belofte dat ze het zl doorgeven aan de technische afdeling.
Op dinsdag 10 juli nog maar eens gebeld, nu een man die me vertelt dat ze wat achterstand hebben en dat de kaarten handmatig door hun afdeling geactiveerd moeten worden.
Ik geef aan dat ik teruggebeld wil worden over wanneer het nu eens zal gaan werken, maar dat doen ze niet. Gewoon afwachten.

Inmiddels is het nu 14 juli, en ik heb nog geen telefoon. Ik heb er begrip voor dat er storingen kunnen zijn, maar als je na anderhalve week nog geen oplossing hebt voor je storing dan is het gewoon een rommeltje met een slecht systeem. Als ze er echt met man en macht aan werken moet het nu eens opgelost zijn.
Bah.

Gewoon simpel kunnen bellen en anders zorgen dat ik zonder mijn nummer kwijt te raken ergens anders naar toe kan.

Reactie van de melder van de klacht Yogibear

5 jaren geleden - De klacht is door Simpel op 29 juli opgelost, vanaf die datum kon ik weer bellen. Een periode van 4 weken, waarin ik van Simpel geen enkele correcte uitleg heb gekregen. Vooral het ontbreken van enige informatie over de reden en de geschatte duur heeft me ontzettend gefrustreerd. Maar goed, alles werkt weer en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de compensatieregeling die Simpel heeft aangeboden buitengewoon keurig vind. Voor de 4 weken zonder abonemment kreeg ik de abonnementskosten van 8 maanden vergoed, en een kortingsbon van Avantisport ter waarde van 50 euro! Dit is in mijn ogen een zeer nette compensatie, waarvoor ik Simpel bij dezen bedank!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Simpel

Heeft op 01 november 2012 om 16:36 geantwoord

Beste klant,

Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Yogibear