Klacht: Bus kwam niet opdagen

op 23 januari 2016 over Van Nood reizen in de categorie Reizen Algemeen

Mijn zusje en ik zouden op 19-12-2015 een dagje naar de kerstmarkt in Düsseldorf gaan met Van Nood Reizen. De bus kwam vervolgens niet opdagen. Hieronder vindt u de mail die ik dezelfde dag nog stuurde naar de busmaatschappij:

\’Ik zou vandaag samen met mijn zusje naar de kerstmarkt in Düsseldorf gaan (reserveringsnummer: 15007371). We kwamen om 07:30 bij Capelse Brug aan en om 07:45 zou de bus komen. In de bijlage kunt u mijn reisgeschiedenis zien als bewijs hiervoor. We hebben bussen van onder andere Brabant Express en Kras gezien, maar Van Nood was nergens te bekennen. Ik vroeg aan iemand of het normaal is om zo lang te wachten en ik kreeg te horen dat ze een keer een half uur moest wachten. We besloten dus om geduldig te zijn.

Ongeveer een uur later was mijn geduld op en belde ik jullie klantenservice. Ik kreeg te horen dat de bus wel was gekomen en dat we hem hadden gemist. Zoals ik al gezegd heb kan dit niet, want we waren ruim op tijd en zo\’n grote bus is niet te missen als er twee mensen op de uitkijk staan.

Mijn zusje en ik hadden ons verheugd op deze trip en u begrijpt dat we zeer teleurgesteld zijn. We konden niet naar de kerstmarkt en kregen vervolgens ook nog te horen dat de bus wel was gekomen, terwijl dit niet het geval is. Ik wil dus graag weten of er een mogelijkheid is om ons geld terug te krijgen?\’

Na een maand wachten had ik nog steeds geen antwoord. Vervolgens belde ik Van Nood hierover. Ik kreeg te horen dat de klacht die week zou worden afgehandeld. Vandaag, 23-01-2016, kreeg ik eindelijk een brief thuisgestuurd. Hierin stond dat de bus wel bij de opstapplaats was geweest \’en dat ze niet helemaal begrijpen dat ik helemaal geen bus heb gezien.\’ Zijn mijn zusje en ik dan soms blind? Er was geen bus gekomen en dat is de enige reden waarom we hem niet hebben gezien. We waren 15 minuten van tevoren bij Capelsebrug en het is verder een hele duidelijke opstapplaats. Mijn zusje en ik kregen vervolgens enkel een 10% kortingsvoucher. We konden niet meereizen terwijl het niet onze fout was. Is het dan niet eerlijk om ons geld terug te krijgen? Ik ben niet tevreden met hoe mijn klacht is afgehandeld.

Als we het geld van de reis terugkrijgen in plaats van een kortingsvoucher die we toch niet zullen gaan gebruiken. We zijn niet van plan om weer te gaan reizen met Van Nood Reizen en zullen dit ook niet aanraden aan familie en vrienden. Van Nood Reizen moet haar verantwoordelijkheid nemen en niet de schuld op ons schuiven.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Van Nood reizen

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Van Nood reizen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door L M