Klacht: Van het kastje naar de muur! nu met naw gegevens

op 20 januari 2014 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

In 2011 een keuken aangeschaft bij IKEA met inbouwapparatuur. De oven ging kapot. Het bleek de analoge klok te zijn. Het gaat om de Dadit OV8 hetelucht oven. Gebeld met de ikea klantenservice en deze stuurde 21-05-2013 een monteur. De monteur constateerde dat de klok kapot was en moest later die week terugkomen omdat hij deze klok niet op voorraad had. Nog geen twee maanden later ging weer de oven niet aan. De klok bleek weer kapot te zijn volgens de ingeschakelde monteur 01-08-2013. Ook hij moest weer terugkomen met een nieuwe klok. Vlak voor de kerst deed de oven het weer niet door weeeer die kapotte klok. Helaas voor al de kerstvisite….. 7-1-2014 Weer contact gehad met de klantenservice. Zij vertelde mij dat de monteur het proces in gang moet zetten wat betreft het omruilen of aankoop bedrag terug krijgen. De monteur daar in tegen beweert dat hij dit helemaal niet kan doen. Hij is alleen maar de monteur volgens hem. De klok werd niet gemaakt want deze had hij niet op voorraad. Nadat de monteur vertrokken was heb ik weer contact gezocht met de klantenservice en weer mijn verhaal verteld dat de monteur niet bevoegd is om dat te beslissen. Zij vond dit een heel vreemd verhaal en zei dat er de volgende dag een andere monteur langs zou komen. 14-1-2014 kwam er een nieuwe monteur langs en wist mij precies het zelfde verhaal te vertellen als de andere monteur! IK heb direct met de monteur erbij de klantenservice gebeld en zij zijn toen met elkaar in discussie gegaan… het was haar woord tegen het zijne. Het enige wat de klantenservice voor mij kan doen is het advies dat ik weer moet opbellen als de oven voor de inmiddels vierde keer kapot zou gaan. De monteur Heeft weer een nieuwe klok erin gezet en is weer vertrokken met de mededeling dat hij niets kan met de vraag : ja maar als hij weer kapot gaat? wat dan? Ik heb absoluut geen vertrouwen meer in het product en wil dan ook deze oven ruilen of het aankoop bedrag terug. Alleen al voor de oven heb ik 6 keer een monteur over de vloer gehad en voor de gaspit ook twee keer. Van het kastje naar de muur… zo voelt het. Ook hebben we in de IKEA Barendrecht op de keukenafdeling gesproken met een verkoopster over deze klacht en over de garantiebepalingen maar zij kon ons helemaal niets vertellen. Op al onze vragen stak zij wanhopig haar handen in de lucht! Onbegrijpelijk! In de garantiebepalingen heeft IKEA het herhaaldelijk over een service provider….hij zou de persoon zijn die dan beslist over ruiling of aankoopteruggave? De klantenservice aan wie ik dit gevraagd heb wist mij hier geen antwoord op te geven want…zij had immers geen inzage op dat moment?

Aankoop bedrag terug of nieuwe oven!

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 22 januari 2014 om 13:41 geantwoord

Eerder hebben wij een melding mogen ontvangen van deze klant. Naar aanleiding hiervan zouden wij graag contact opnemen met de klant. Helaas ontbreken in deze melding de contactgegevens zoals adres en telefoonnummer. Graag ontvangen wij deze alsnog zodat we zo spoedig mogelijk contact op kunnen nemen. IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door saj