Klacht: Vals voorgelicht en daardoor een aankoop gedaan, die achteraf niet geschikt was voor de ruimte waar wij informatie voor hadden gevraagd

op 24 mei 2021 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Vorig jaar kunststof tegels voor onze badkamer gekocht n.a.v. een voorbeeldbadkamer bij de Ikea in Groningen. Tot 3x toe geinformeerd of de tegels daadwerkelijk geschikt waren voor vochtige ruimtes. Het antwoord was, ja hoor, de tegels zijn ook speciaal geschikt voor vochtige ruimtes. Dus de aankoop voor onze badkamer werd gedaan. Het gaat om de tegels van het merk Markyta. Nu na ruim een half jaar, blijken onze tegels allemaal los te zitten. Klantenservice wegens enorme drukte niet bereikbaar, dus maar terug naar de vestiging in Groningen en verhaal halen. Daar kregen we te horen dat de tegels alleen geschikt waren voor achter een keuken o.i.d. maar dat ze absoluut niet geschikt waren voor vochtige ruimtes. Terwijl in de folder van die tegels gewoon staat dat ze geschikt zijn voor vochtige ruimtes! Wij gaven aan dat ze daar vorig zelf een voorbeeldruimte van een badkamer hadden, waar die tegels aan de wand zaten. Dat werd bij de klantenservice volledig ontkend. Belachelijk! We moesten ons maar melden bij de landelijke klantenservice van Ikea. Maar aangezien die wegens enorme drukte niet bereikbaar is, zien wij ons genoodzaakt om onze rechtsbijstand in te schakelen. Want de conclusie is dat wij onze badkamer volledig opnieuw moeten tegelen en 1 ding is zeker, het worden in ieder geval geen tegels van de Ikea

Wij zijn pas tevreden als Ikea ons op een fatsoenlijke manier te woord staat en niet net doet of ze gek zijn en van niks weten en alles ontkennen en ons financieel tegemoet komen, omdat wij nu voor de tweede keer een flinke uitgave moeten doen door hun foutieve voorlichting en verkoop. Compensatie en rechtstreeks contact dat zou fijn zijn!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]