Klacht: Vals voorgelicht

op 15 december 2017 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Op 30 november jongstleden ben ik samen met mijn gezin een weekend naar Londen geweest. Op het vliegveld Eindhoven werd mij verteld dat de naam van mijn niet overeen kwam met de naam oo haar paspoort (Kim Baartman vs Kimberly Baartman). De achternaam was wel in orde. Er eerd mij door de medewerkster van Ryanair verteld dat dit gewijzigd moest worden omdat zij zo niet toegelaten zou worden aan boord. Hiernaast vertelde zij mij dat ik hiervoor normaliter €160,- moest betalen. Omdat zij kon begrijpen dat de roepnaam op de instapkosten stond heeft zij dit zonder kosten voor mij aangepast en kon mijn dochter mee op reis. Op mijn vraag of ik op de terugweg hiermee wederom in problemen zou komen werd mij stellig gezegd dat zij ook voor de terugweg alles had geregeld en ik niets meer hoefde te doen. Zo schertste het mijn verbazing dat mijn dochter werd geweigerd op de terugreis. Zij had zich opnieuw moeten inchecken onder de nieuwe naam. Uitleg over hoe dit in Eindhoven was gegaan mocht niet baten en er moest 50 Engelse pond worden betaald anders kon mijn dochter niet mee naar huis. Nu hadden wij meer dan acht uur vertraging op deze vlucht en had zij zich gemakkelijk in die tijd opnieuw kunnen inchecken. Maar omdat ons was verteld dat wij geen enkele actie meer hoefden te ondernemen voor een vlekkeloze terugreis hebben wij dit niet gedaan. Ik vind dat Ryanair hiermee in gebreke is gebleven wat betreft de actie die ik nog had moeten uitvoeren.

Ik ben van mening dat buiten mijn schuld moest opdraaien voor de gemaakte kosten van 50 Engelse pond. Ik ben tevreden als ik dit bedrag terug krijg.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ingrid de kleijn