Klacht: Bedreiging via Peters Incasso en Deurwaarders

op 05 februari 2019 over VakantieGarant in de categorie Online Reisbureaus

Ik ben zojuist gebeld (17.37 uur) met een anoniem nummer door Aron Alfons van Peters Incasso en Deurwaarders, over een schuld die ik moet betalen aan Vakantiegarant. Geheel onterecht, daar ik met Vakantiegarant geen wettelijke overeenkomst heb afgesloten. Volledige misleiding.
Dhr. Alfonds zette mij behoorlijk onder druk met de mededeling dat ik vanavond nog moet betalen, anders dan komt de deurwaarder binnen een week met een slotenmaker (voor als ik niet thuis ben, zodat de deur kan worden geforceerd) op mijn adres om beslag te gaan leggen op goederen die dezelfde waarde hebben als het vermeende uitstaande bedrag van €423. Mochten ze tot deze actie overgaan, zou ik ook nog alle kosten moeten betalen, waardoor het bedrag tot zo’n €1300,- zou oplopen. Meneer vertelde ook dat er een vonnis was uitgesproken en ik dus per direct moet voldoen aan hetgeen hij me opdroeg. Volgens mij had ik hier toch van op de hoogte moeten worden gebracht via een deurwaarder die via mij (de brievenbus of mijn huisgenoten) het vonnis bezorgt met de vraag binnen 2 dagen te betalen.
Nu krijg ik via de telefoon een dreigement op een onmogelijk tijdstip door iemand, waarvan ik niet kan controleren wie hij is en welke functie hij heeft. Daarnaast geeft hij me een banknummer door waarop ik het bedrag kan storten. Een Duits bankrekeningnummer t.n.v. Phonecenter.v.t.bv. met de mededeling dat dit miljoenenbedrijf voldoende geld heeft om op deze manier achter haar ‘niet willen betalen’ klanten aan te kunnen.
Via een informatieformulier heb ik aangegeven dat vonnis te willen ontvangen. Bellen en e-mailen is niet mogelijk. Opvallend ook dat het bedrijf sinds 2019 in de lucht is. Volgens mij is Vakantiegarant gesommeerd te stoppen in 2018 wegens wanpraktijken, maar doen ze het middels het incassobureau dunnetjes over!

Laat gedupeerde weten wat ze kunnen doen. Wat is de concequentie van niet betalen en hoe vecht je dat het beste aan? Wat zijn jouw rechten en wat zijn de plichten van het incassobureau. Welke zaken zijn niet rechtmatig. Het is een brei van informatie en heel lastig te vinden op internet. Dan kunnen we een vuist maken tegen dit bedrijf, zodat ze stoppen met deze misleiding en bedreiging.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over VakantieGarant

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over VakantieGarant nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Duidtje