Klacht: Vakantie dienstregeling

op 04 juli 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn klacht luidt als vomgr namens o.a. alle studenten van het ROC Tilburg ! Leuk joh die vakantie dienstregeling onze schoolweken eindigen pas 24juli als gevolg door de dienstregeling overvolle bussen , mensen laten staan omdat jullie maar 1x in het half uur een busje laten rijden …! Beetje belachelijk

Wanneer er extra bussen komen van en naar stappegoor scholen !!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 04 juli 2017 om 15:20 geantwoord

Beste Dropje11,

Begrijpelijk dat je ervan baalt dat de vakantiedienstregeling is ingegaan terwijl je zelf nog naar school moet.

In de schoolvakanties neemt het aanbod van reizigers met 70% af. Het aantal ritten dat wij aanbieden neemt daarom ook af. Ook in de weken voorafgaand aan de zomervakantie is het vervoer fors minder. Veel scholieren hebben dan al geen lessen meer. Daarom laten we de vakantiedienstregeling iets eerder beginnen dan de schoolvakanties. De vermindering van het aantal ritten is overigens aanzienlijk lager dan de daling in het aanbod van reizigers. Als je nog geen vakantie hebt betekent dat je je reisschema mogelijk moet aanpassen en minder of langere reismogelijkheden krijgen.

De vakantiedienstregeling staat het hele jaar al bij iedere halte gepubliceerd en sinds eind juni hebben wij ook de reizigers in de bussen hierop geattendeerd.
In de week van 3 tot en met 7 juli rijden wij, in aanvulling op de vakantiedienstregeling, op diverse lijnen extra ritten of zet extra capaciteit in. Kijk voor meer informatie op

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/

^LH
Arriva Webcareteam

Heeft op 04 juli 2017 om 16:06 geantwoord

Er zouden schoolliners zijn , waarvan ik er nog nooit 1 gezien heb normaal dan 1x in de 5 minuten een bus richting stappegoor en nu 1x in het half uur , waarom dan niet 1x in het kwartier. En het klopt ook wel dat dat er al lang staat , maar als nog gaat het een beetje te ver om naar volledig draaiende scholen iig week 3 - 7 juli maar 1x in het half uur een bus richting stappegoor te sturen waardoor de meeste via Het Laar moeten en dan nog een pokke end lopen waardoor je misschien net op tijd kan komen

Alle klachten die gemeld zijn door Dropje11