Klacht: Vage voorwaarden Tech21 verzekering

op 07 juli 2016 over Icentre in de categorie Computerwinkels

Anderhalf jaar geleden (feb 2015) heb ik bij de iCentre in Alkmaar een nieuwe iPhone 6 gekocht. Hiebij heb ik destijds een verzekering van Tech21 genomen, vooral omdat je een hoesje en screen protector er gratis bij kreeg. De verkoper wist het allemaal zo mooi te vertellen. Met deze verzekering kon ik mn telefoon gewoon door de winkel heen gooien, en als deze schade had moest hij mij direct een nieuwe geven. En dat voor allerlei schade, waaronder waterschade. De verzekering, voor €9,95 per maand voor minimaal een jaar, zou dat allemaal dekken. En wilde je na het jaar gewoon verzekerd blijven, gratis verlengen was mogelijk. Te mooi om waar te zijn zou je zeggen. Nog even hier tekene… De printer haperde in de winkel. Het halve document was uitgeprint. Gelukkig kon ik er wel een handtekening op zetten. De correct geprinte documenten zou ik nog opgestuurd krijgen, want ja, op die van mij stond eigenlijk niets fatsoenlijks op geprint.

Inmiddels is het maart 2016, en nee, de betere print heb ik nooit ontvangen van het iCentre Alkmaar. Maar er wordt weer geld van mijn rekening afgeschreven, voor mijn Tech21 vezekering. Maar wacht eens, volgens mij zei de verkoper daadwerkelijk minstens een jaar, daarna gratis te verlengen. Gratis te verlengen? Dan maar even bellen met Harmony. De vriendelijke mevrouw weet mij te melden dat het contract automatisch verlengd is. Het is maandelijks opzegbaar, maar het opzegtermijn weet ze niet uit haar hoofd…

In juni 2016 laat ik mijn telefoon in het bad vallen. Met de telefoon ga ik terug naar de iCentre, maar deze keer in Uitgeest. Alkmaar vertrouw ik niet meer helemaal. Gelukkig deed mijn simkaart het nog wel, dus deze heb ik voor even maar in een ouderwetse Nokia gestopt. Eenmaal aangekomen daar moest ik eerst nog met Harmony bellen om een reparatienummer aan te maken. Na ongeveer 15 minuten was deze gemaakt, ware het niet dat de telefoniste vergeten was het nummer op te slaan. Uiteindelijk heeft een medewerker van de winkel zelf nog een keer gebeld waarna het nummer was aangemaakt. Nog even hier tekenen. ‘Zo’, zegt de medewerker van de iCentre, ‘u hoort het binnen maximaal 2 werkweken’. Ik kijk hem aan, wachtend op een volgende zin waarin hij zegt dat hij een grapje maakt. Maar nee, geen grapje. Ik vraag aan hem waarom ik geen vervangend toestel krijg. Dat mocht hij niet doen van de verzekering. Een tijdelijk toestel was er ook niet. Maar gelukkig heeft u de Nokia nog, zei de verkoper. Sorry hoor, maar ik koop niet voor niets een iPhone. Op de Nokia kan ik nog net aan bellen en sms’en. Dus nee, daar was ik niet gelukkig mee. Maarja, ik kon niets anders doen dan wachten.

Na 9 dagen krijg ik mail van Harmony. De onderdelen waren besteld… Dan maar bellen met Harmony, want de 2 werkweken zaten er bijna op. De telefoniste weet mij te melden dat er een nieuwe iPhone is besteld en deze met 10 werkdagen aan zou komen in de iCentre Uitgeest. Ik meld haar dat het maximaal 2 weken zou duren en dus niet het dubbele. Maar daar kon zij natuurlijk niets aan doen. Dan maar naar de winkel om voor opheldering te vragen. Hier weet de medewerker mij te melden dat morgen de nieuwe iPhone binnen komt.

De volgende dag kom ik mijn nieuwe iPhone ophalen. In een aparte verpakking, karton doosje, dubbeltjes plastic. En hier is de nieuwe iPhone… De zo goed als nieuwe iPhone. Refirbished noemen ze dat, een mooi woord voor tweede hands. Dus dat is niet zoals uitgelegd toen ik het toestel kocht, iCentre Alkmaar. Dat was niet zoals uitgelegd over de telefoon, Harmony. En ja, hier moest ik het mee doen, een andere kreeg ik niet. Teleurgesteld ging ik naar huis.

Uiteindelijk kreeg ik nog een schop na. Harmony had nog een €75 van mijn rekening afgeschreven. Eigen risico noemen ze dat. Ook niet uitgelegd, maar waarop kan ik dat terugvinden. Op die mislukte print van de verzekeringsvoorwaarden? Ik niet, daar staat alleen mijn handtekening op.

De verkoper in Alkmaar verkocht mij een verzekering met de garantie dat ik bij onherstelbare schade een nieuwe iPhone kreeg. Dan wil ik ook een nieuwe iPhone, en niet een refirbished iPhone. Op die €75 van Harmony reken ik niet meer, want waarschijnlijk was dat "part of the deal". Alleen was ik daarvan niet op de hoogte door de mislukte print van de voorwaarden.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Icentre over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door 7bergM