Klacht: Geboekt onder valse voorwendselen

op 25 augustus 2020 over Vacanceselect in de categorie Reizen Algemeen

Onlangs hebben wij via Vacanceselect de Classic stacaravan gehuurd op camping Le Capanne. Zeven nachten voor bijna € 1000,-. De foto’s op de website beloofden ons een frisse, modern ogende stacaravan. Echter leek de daadwerkelijke caravan in de verste verte niet op de afbeeldingen op de website. Dit bleek namelijk een zeer verouderd model met een jaren 80 aankleding.

Onder de foto’s staat dan wel dat dit voorbeelden zijn maar ons inziens moeten deze toch enigszins overeenkomen met de werkelijkheid, dit is gewoon puur oplichting en op deze manier laten ze mensen iets boeken onder valse voorwendselen.

Vervolgens hoorden wij dat de mensen die via Vacanceselect een bungalowtent hadden geboekt, kosteloos geüpgrade zijn naar zo’n zelfde caravan aangezien de camping bijna leeg stond. Wij hebben dit en ons ongenoegen direct aangekaart bij de Vacanceselect medewerker op de camping welke contact met het hoofdkantoor heeft opgenomen. De medewerker kreeg echter te horen dat wij zelf voor deze caravan hebben gekozen en dat er dus niets aan gedaan kon worden. Wij hebben inderdaad voor de Classic gekozen maar n.a.v. valse informatie (foto’s).

Gevraagde oplossing: Een tegemoetkoming in de kosten in de vorm van een geldelijke restitutie. Een voucher is voor ons geen oplossing aangezien wij het vertrouwen in Vacanceselect kwijt zijn.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vacanceselect over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vacanceselect in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vacanceselect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vacanceselect

Heeft op 25 augustus 2020 om 13:18 geantwoord

Beste mevrouw Gijzen,

Wat vervelend dat uw vakantie is tegengevallen.

Wij raden u aan een schriftelijke klacht in te dienen zodat wij deze in behandeling kunnen nemen. Indien u foto's of video's heeft ontvangen wij deze ook graag.

U kunt uw schriftelijke klacht mailen naar: [email protected]

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Vacanceselect

Heeft op 01 september 2020 om 13:41 geantwoord

Vacanceselect stuurt ons zojuist een mail met daarin de mededeling dat ze geen onjuiste situatie geschetst hebben met de volgende reden als onderbouwing:

“ Wanneer wij de foto’s die u ons toestuurt vergelijken met de foto’s die wij op onze website tonen, kunnen wij opmaken dat de stacaravan die u toegewezen werd bijna volledig overeen komt met de getoonde foto’s.
Het beeld dat wij op onze website schetsen is gebaseerd op de werkelijke situatie. Wij raden u aan de getoonde foto’s op de website nog eens te bekijken zodat u dit met eigen ogen kunt zien.”

Wat blijkt nu, ze hebben in de tussentijd de foto’s op de website aangepast! Nu staan er inderdaad foto’s op van de daadwerkelijke caravan. Tijdens ons verblijf was ons meegedeeld dat ze (o.a. n.a.v. onze klacht en op dringend verzoek van de Vacanceselect medewerker ter plaatse) nieuwe foto’s zouden komen maken dus gelukkig was ik hier op voorbereid en heb ik destijds screenshots gemaakt en de foto’s gedownload die er op dat moment op stonden. Maar het feit dat ze nieuwe foto’s maken en plaatsen geeft al aan dat de foto’s die erop stonden niet aan de realiteit voldeden. Erg jammer dat ze je eerst laten boeken op basis van valse informatie en vervolgens nog doen alsof je gek bent ook. Wat een bedrijf.

Alle klachten die gemeld zijn door TEG