Klacht: ”Uw bestelling is vertraagd”

op 11 augustus 2017 over Zalando in de categorie Online Warenhuizen

Maandag 7 augustus jl. een bestelling geplaatst bij Zalando. Normaliter een webshop waar ik met genoegen producten bestel. Zalando formuleert in de voorwaarden dat zij leveren binnen 2-4 werkdagen. Dit is altijd netjes nagekomen tot aan nu.. Precies nu ik a.s. zondag voor vier weken op vakantie ga. Het probleem: ik heb een bestelling geplaatst van een zwembroek en drie boxershorts, een relatief geringe bestelling waarvan je mag verwachten dat die op tijd verstuurd kan worden. Althans in ieder geval binnen vier werkdagen.. Nu krijg ik vandaag (11 augustus) een mail waarin het volgende wordt vermeld: ”Uw bestelling heeft vertraging opgelopen in het warenhuis, wij verzenden uw bestelling z.s.m.”.

Uiteraard kan het voorkomen dat een bestelling vertraging oploopt, daar ben ik niet de moeilijkste in. Echter, het feit dat ik zondag op vakantie ga en deze zwembroek (van Calvin Klein) specifiek bij Zalando heb besteld zodat ik het nog op tijd binnen kreeg maakt het extra zuur dat ik nu voor het eerst een negatieve ervaring heb met de webshop. Ik heb vanochtend contact gezocht met de klantenservice en het enige dat zij vermelden betreft: ”Meneer.. ik kan uw bestelling wel nog annuleren..” Ja, dat weet ik mevrouw.. dat kan ik zelf ook aangezien de bestelling nog steeds in wacht staat!

Zoals gezegd; het feit dat zij eens een keer vertraging hebben is niet zo zeer mijn ergste kritiekpunt. Mijn kritiekpunt c.q. klacht betreft vooral de late mail die ik ontvang op nota bene de laatste dag waarop de bestelling volgens hun eigen voorwaarden geleverd zou moeten worden. En dan ook nog eens een zeer abstracte mail waaruit geen nuttige informatie over de oorzaak van de vertraging of de exacte datum van levering is af te leiden. Zalando wist al veel eerder dat de bestelling niet op tijd geleverd kon worden aangezien zij het doorgaans binnen een werkdag verwerken/verzenden. Ik had dus graag gezien dat ik eerder een mail had ontvangen dat mijn bestelling helaas niet tijdig kon worden verwerkt. In een dergelijk geval had ik hier namelijk op kunnen anticiperen en een andere bestelling elders plaatsen. Een vlot ”helaas-mailtje” op de laatste dag van de afgesproken leverdatum vind ik te makkelijk gedacht. Erg jammer. Zeker ook de medewerker die mij op geen enkele wijze enige tegemoetkoming aanbood. Al kan zij er natuurlijk niet veel aandoen dat Zalando een zwembroek niet binnen een week kan verzenden (past in feite in een envelop). Kortom; Zalando heeft nog heel wat verbeteringen door te voeren in de supply chain anders raken ze vast nog meer klanten kwijt!

Levering van mijn zwembroek vóór zaterdag 12 augustus 2017. Desnoods bij een PostNL-punt waarbij ik het achteraf zelf ophaal. Indien dit niet haalbaar is zal Zalando een andere creatieve tegemoetkoming moeten verzinnen willen ze mij niet als klant kwijt raken.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zalando

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zalando nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door G.Romano