Klacht: Usenet doet denken dat abonnement is opgezegd

op 20 september 2016 over Usenet in de categorie Internet Diensten

Hoi,

Ik ben ook in de ‘val’ van Usenet.nl getrapt. Op verschillende domeinen lijken zij een bepaalde download aan te bieden, deze zou beschikbaar komen na het aanmelden voor een gratis abonnement. De waarschuwing dat ik mijn abonnement moest opzeggen binnen 14 dagen omdat ik anders vast zou zitten aan een jaarabonnement, is mij zeker opgevallen en hier heb ik ook wel degelijk rekening mee gehouden.

Nadat mij duidelijk werd dat de advertentie waar ik in eerste instantie op in ben gegaan niet waar was, en er geen download bestond die in de verste verte op de download leek die ik zoek, heb ik (tervergeefs) geprobeert om mijn gratis abonnement op te zeggen. Ik kreeg verschillende pagina’s met een niet opvallende “continue with termination” knop en een wel opvallende “cancel” button. Na aanbiedingen om mij toch niet weg te zien gaan en verschillende waarschuwingspagina’s deed de website mij geloven dat mijn opzegging voltooid was, na dit moment is het ook niet meer gelukt om een opzeglink te vinden.

Nu heb ik zojuist een mail van PayPal gehad met de melding dat er een betaling is gedaan van 80+ euro aan Usenet.nl, terwijl ik in de veronderstelling was dat mijn abonnement stopgezet was. Usenet.nl heeft gereageerd op het dispuut dat ik geopend heb op PayPal, maar zegt simpelweg “dat ze geen opzeggingsmogelijkheid bieden via de website”, maar dat dit alleen telefonisch of per mail kan.

De dienst heeft mij dus valse beloftes gedaan van een download die niet bestond, maar mij ook laten geloven dat mijn abonnement beëindigd was terwijl dit niet het geval was. Ik ga proberen met PayPal mijn geld terug te krijgen, maar ik ben bang dat dit moeilijk gaat worden.

Als ik mijn geld terug heb en niets meer hoor van Usenet.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Usenet

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Usenet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door UsenetSucks