Klacht: Upstairs agressieve manier van verkopen

op 07 december 2016 over Upstairs Traprenovatie in de categorie Aannemers

Wij wilden graag weten wat het renoveren van de trap kost.
Mijn vriend had daarom een afspraak gemaakt met het bedrijf Upstairs traprenovatie.

Op de website zijn geen prijzen te vinden. Er zou iemand bij ons persoonlijk langskomen om de trap op te meten om te kijken wat het kost.
Vrijblijvend. Geen kosten aan verbonden.

Er is iemand gekomen, heeft de trap op gemeten.
Maar de (agressieve en slinkse) manier waarop zit mij erg dwars.
Je gaat kijken hoe het staat, en materialen uitzoeken. Je krijgt een filmpje te zien, en onder tussen wordt gelijk eigenlijk de order op gemaakt (geboorte datum, etc) het bedrag wordt genoemend (5000 euro voor 1 trap, 5000 euro voor alleen de treden!! Want het voorwerk zouden wij zelf doen en de zijkanten met de trapleuning).
En dan schade de meneer onze hand met de vraag of we willen tekenen voor akkoord.

En als je tekent (omdat het je over valt of je niet sterk in je schoenen staat) dan zit je eraan vast.
Gelukkig heeft mijn vriend niet betekent en vroeg hij wat: als ik teken, zit ik er dan aan vast?

Als je tekent, dan zit je eraan vast. Als je toch wilt annuleren, dan moet je 1/3 betalen van het bedrag.
1/3 is als nog veel geld voor niks geleverd.

Je zou heg weg kunnen zetten voor maximaal 12 maanden, als hun maar de opdracht mogen uitvoeren binnen 12 maanden.
Echter wordt er wel verwacht dat je dan binnen 8 werkdagen even een aanbetaling doet van 1000 euro.

De manier waarop (de afspraak duurt 1,5-2 uur) en als je dan aangeeft er nog even over na te willen denken hoe er gerageert wordt, viel bij mij echt verkeerd.
Deze bewuste slinkse en agressieve verkooptechniek binnen in mijn eigen huis voelt echt als een inbreuk op mijn privacy.
Zo ga je niet met mensen om.

Mijn vriend en wilde alleen kijken wat het kost, zodat we ergens in mei zouden kunnen kijken of we de trap zouden laten willen doen.
In ieder geval niet door Upstairs, dat is wel duidelijk.

Toen de verkoper zei dat mijn vriend er over na kon denken maar dan moest hij in de toekomst weer langs komen als wij de trap wilde laten doen (vragen wij toch niet om! Moest hij helemaal uit Tilburg komen (wij wonen in omgeving Utrecht) en verviel het aanbod en werd de prijs van het aanbod 3976 gelijk 4557 euro.

Uiteindelijk ben ik boos geworden en heeft de man zijn order verscheurt. Wij wilden alleen weten wat het ongeveer zou kosten, dat weten we nu.
Toen ik boos werd over de manier van hoe het gaat en in zijn werk gaat, zei de man:
‘Ik doe alleen mijn werk. Zo werkt het bedrijf en zijn wij opgeleid’.

Dus bij deze wil ik andere mensen graag waarschuwen voor de manier waarop Upstairs te werk gaat.
Zodat je het weet en alvast kan op voorbereiden en weet dat 1 trap minimaal 4000-7000 euro kost bij Upstairs.

Als ze mensen eerlijk en goed behandelen/benaderen en niet op deze slinkse en agressieve manier.

Prijzen op hun website vermelden (dan hadden wij zoiezo al verder gekeken, 2 trappen 10.000 euro!)

Alle klachten die gemeld zijn door