Klacht: 30% boete betalen zonder kosten te hebben gemaakt

KLachtOester op 06 februari 2020 over Upstairs Traprenovatie in de categorie Aannemers

Ik heb in augustus 2019 contact opgenomen met het bedrijf Upstairs om informatie en een prijsopgave in te winnen.
Dat geven zij niet. Er moet een verkoopmedewerker bij mij thuis komen om de trap te beoordelen.
Ik een afspraak gemaakt, maar ik heb deze ivm ernstige ziekte van mijn dochter afgezegd.
Gelijk werd ik benaderd voor een nieuwe afspraak.
Ik heb dus maar gezegd kom maar over een maand ofzo.

Een maand later (1 oktober) was ik de afspraak vergeten en stond er een verkoper van Upstairs voor de deur.
Ik heb toen aangegeven dat het niet goed ging met mijn dochter en dat zij hart onderzoeken moest ondergaan en een hersenscan.
Nou hij was er toch en ging wel even kijken wat het koste.

Wij hebben hem laten meten en natuurlijk is het erg mooi, maar ik gaf aan dat ik twijfelde.
Hierop werd hij erg dwingend en zelfs een beetje agressief.
Hij deed aan karate enzo.

Daarop liet hij mij tekenen en deed de leveringsvoorwaarden daarna in een map (zonder ze te bespreken of vooraf te laten zien) met een voorbeeld stukje van de trapbedekking.
Gezien alles aan mijn hoofd heb ik hier niet meer naar gekeken.

De eerste trapbekleding zou pas in januari besteld kunnen worden omdat het een nieuwe kleur betrof en de 2e trap zou pas per oktober 2020 gelegd worden omdat ik aangaf dat ik het geld niet had.
Ik zou binnen 2 weken een aanbetalingsnota ontvangen.
Deze nota kwam echter later, waarna ik er toen pas weer aan dacht.
Ik heb daarna telefonisch contact opgenomen rond 25 oktober en aangegeven dat ik het toch teveel geld vond (voor 2 trappen € 11.700,00).

Nu krijg ik van Upstairs een nota van € 3.500,00, omdat de annulering na 14 dagen is geweest. Volgens de leveringsvoorwaarden moet ik 30% van het aankoopbedrag betalen.
Wat ik met name erg vind is de agressieve manier van met mensen omgaan en ons als leken niet meedelen dat er een boete van 30% is als je de bestelling na 14 dagen afzegt.
Dit is niet iets wat je kan verwachten.

Ik begrijp best dat ik administratiekosten moet betalen, maar € 3.500,00 dat is echt belachelijk en onredelijk.
Zij hebben tenslotte verder geen kosten gemaakt, omdat onze trap nog niet besteld kon worden.

Alleen administratiekosten in rekening brengen en rekening houden met mensen.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Upstairs Traprenovatie

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Upstairs Traprenovatie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door KLachtOester